Hlavní navigace

Jízdenky pražské MHD lze nově kupovat platební kartou přímo ve vozech

Sdílet

Pavel Louda 11. 4. 2016

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci se společnostmi ČSOB, MasterCard a Mikroelektronika spustí od zítřka zkušební provoz na tramvajové lince č. 22.

Od úterý 12. dubna si budou moci cestující vyzkoušet další způsob nákupu jízdenek -- Praha se tak připojí k dalším českým městům jako je Liberec, Plzeň a Brno, kde nákup jízdenek bezkontaktními kartami už existuje.

Během ročního pilotního provozu budou terminály umístěny ve dvou tramvajích 15T na lince č. 22 vedoucí z Bílé Hory na Nádraží Hostivař. Prodejní automaty dodá zdarma firma Mikroelektronika.

SIM karty, které jsou potřebné k validaci bankovních karet, dodá ČSOB a zároveň bude během zkušebního období hradit jejich provoz. Cestující si tak budou moci pořídit jízdenku snadno a rychle pouhým přiložením své bezkontaktní platební karty k prodejnímu terminálu.

Dopravní podnik nasadí na soupravy vždy 3 jízdenkové automaty s možností bezkontaktní platby, a to u vstupu prvními, třetími a pátými dveřmi. Cestující mají na výběr jak ze základní jízdenky za 24 Kč, 32 Kč, celodenní za 110 Kč, tak i zlevněné pro děti i seniory za 12 Kč, 16 Kč a 55 Kč.  Jízdenka se z automatu vytiskne již označená, tudíž dále není třeba jízdenku označovat. Při jedné transakci lze vždy zakoupit pouze jednu jízdenku.

Každá tramvaj s možností bezkontaktní platby za jízdné bude viditelně označena samolepkou umístěnou na každých dveřích soupravy. Pilotní projekt je naplánován na 1 rok, poté se bude projekt vyhodnocovat a rozhodovat o případném rozšíření na všechny tramvaje. Pokud se nový způsob nákupu jízdenek osvědčí, dojde ještě během zkušebního období k rozšíření prodejních terminálů do všech moderních tramvají 15T linky č. 18.

V případě funkčního a bezproblémového pilotního provozu plánuje DPP plošné zavedení moderního způsobu nákupu jízdenek v ostatních pražských tramvajích.

„Tento způsob odbavení cestujících do budoucna může zcela změnit možnosti cestování veřejnou dopravou – zejména z pohledu cestujících. Řešení umíme provozovat v různých modelech odbavení, jako je variabilní jízdné, check-in/check-out nebo časové kupóny a jsme připraveni poskytnout Dopravnímu podniku i platformu, která umožní i tzv. virtualizaci jízdenek, takže cestující už při koupi lístku nedostane vytištěnou jízdenku,“ tvrdí Jan Kubíček, manažer Rozvoje obchodu s třetími stranami ČSOB.

 

Našli jste v článku chybu?