Hlavní navigace

Ovi Store v ČR: po prvních týdnech v popularitě vedou Facebook, WorldMate a Bubble Touch

17. 8. 2009

Sdílet

Nokia Ovi Store zveřejnila statistiky zájmu o jednotlivé aplikace

Mezi českými uživateli jsou na Ovi Store absolutně nejpopulárnější freewarové aplikace umožňující připojení do sociálních sítí, na druhém místě popularity stahování jsou pak mapy, turističtí průvodci a hry.

„Jestliže se podíváme na konkrétní aplikace, nejčastěji si od spuštění Ovi Store Češi stáhli program zjednodušující přístup na Facebook. To jasně ukazuje, že sociální sítě udávají trend v mobilní komunikaci," říká k tomu Petr Kasa, ředitel Nokia ČR a SR. „Češi si však také rádi hrají. Velmi populární jsou arkády, jako třeba Bubble Touch, v níž uživatel prohání po obrazovce plující bubliny," doplňuje Petr Kasa. Na předních místech žebříčku je také hra SpeedTouch - „rychlíková" arkáda testující hbitost prstů. Obecně jsou mezi Čechy velice oblíbené logické hry a puzzle. Právě hry tohoto typu (Platinum Solitaire2, Marble Maze, Tetris) obsadily první tři příčky mezi placenými aplikacemi.

Na Ovi Store je největší zájem třeba o Handwriting Calculator (umožňuje psát matematické příklady na dotykový displej) nebo aplikaci WorldMate, která nabízí předpověď počasí, světové časy, letové řády a další praktické pomůcky pro cestovatele.

„S výběrem aplikací jasně souvisí i statistika přístrojů, do nichž si je Češi nejčastěji stahují. Jasně vede nový nejvybavenější multimediální model Nokia N97. Frekventované jsou i další přístroje řady Nseries a též dotykový hudební telefon pro mladé Nokia 5800," uzavírá Petr Kasa.

Nokia Ovi Store byl spuštěn 26. května 2009. Od té doby si získal aktivní uživatele ve 200 zemích. Nokia zde nabízí již více jak tři a půl tisíce aplikací.

Našli jste v článku chybu?