Hlavní navigace

Prodej smartphonů v západní Evropě poprvé předčil dodávky těch klasických

Sdílet

Pavel Louda 29. 9. 2011

Podle ní se ve druhém čtvrtletí tohoto roku prodalo na uvedeném trhu zhruba 22 milionů smartphonů, což představuje meziroční nárůst o téměř polovinu. Naopak prodej běžných mobilů zaznamenal pokles o necelou třetinu, a to na výslednou hodnotu 20,4 milionů jednotek. Počet prodaných chytrých telefonů tak převýšil množství těch standardních (poměr činí 52/48 %).

Podle analytiků IDC je to poprvé, co v západní Evropě počet prodaných smartphonů překročil tentýž ukazatel u klasických mobilů. Uživatelé totiž v daleko vyšší míře kupují zařízení se systémem Android a iOS, tedy zařízení od firem Samsung, HTC,  Sony Ericsson či Apple. V souvislosti s tím i klesá počet smartphonů prodaných se Symbianem (to souvisí i s přechodem Nokie na platformu Windows Phone 7).

Operátoři také ve zvýšené míře opouštění od dotací klasických telefonů, což tyto přístroje činí pro koupi mnohem méně atraktivní. V mnoha případech tak klasické přístroje kupují jen ti, co jej potřebují pouze pro telefonování a SMS a nehodlají za ně utrácet příliš mnoho peněz – populární mezi těmito zákazníky jsou tedy ty nejjednodušší zařízení.

Celkově trh v západní Evropě meziročně poklesl o zhruba tři na celkový počet 42,2 milionů mobilů. Analytici to vysvětlují jednak zhoršenou ekonomickou situací v Evropě, tak potížemi zdejší dosud dominantní firmy Nokia, jejíž prodej klesl meziročně o 40 %. Zákazníci prý také čekali na nové modely iPhone 5 či přístroje se systémem Windows Phone 7.5.

 

Prodej smartphonů v západní Evropě

Podíl výrobců podle kusových dodávek, 2. čtvrtletí 2011

1. Samsung

22 %

2. Apple

21 %

3. HTC

14 %

4. Research in Motion

14 %

5. Nokia

11 %

ostatní

18 %

Zdroj: IDC, září 2011

Našli jste v článku chybu?