Hlavní navigace

Roční tržby Seznamu překonaly 2,8 miliard

23. 6. 2013

Sdílet

Nejvíce i v roce 2012 rostly příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Ten již tvoří na celkových tržbách společnosti Seznam.cz 30 %. Po čtvrtinovém podílu si na tržbách společnosti udržují příjmy z bannerové display reklamy (na službách jako jsou Novinky.cz, Super.cz atd.) a na oborových inzertních serverech (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz, atd.). Podíl příjmů z katalogového serveru Firmy.cz je 20 %, celkový objem tržeb ze zápisů ve firemním katalogu zůstává oproti loňskému roku nezměněn. Provozní výsledek hospodaření společnosti Seznam.cz se za rok 2012 vyšplhal na 947 milionů korun.

„Pro rok 2013 očekáváme asi pětiprocentní meziroční růst tržeb. Tento nárůst budeme opět investovat do rozvoje firmy. Nové produkty a služby jsou naší hlavní oblastí investic. Vedle nich se věnujeme i optimalizacím našich dlouhodobých nákladů, třeba budování vlastního datového centra, Díky tomu pro rok 2013 očekáváme provozní výsledek hospodaření nad 900 milionů korun," komentoval výsledky výkonný ředitel společnosti Seznam.cz Michal Feix.

Seznam.cz se soustředí i na nové způsoby inzertních možností pro klienty. V roce 2012 se vyšplhaly například příjmy z mobilní reklamy a videoreklamy na více než 40 milionů korun. 

Seznam.cz se také rozhodl pro fúzi společnosti Mapy.cz, s.r.o. K 1. 10. 2013 se tak z dodavatele mapových podkladů stane nedílná součást společnosti Seznam.cz.

 

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?