Hlavní navigace

Chytré telefony narazily do zdi, lidé jich kupují méně

18. 1. 2023

Sdílet

 Autor: Samsung
Celosvětové dodávky chytrých telefonů ve 4. čtvrtletí 2022 meziročně klesly o 17 %. Za celý rok 2022 se dodávky snížily o 11 % na méně než 1,2 miliardy, což odráží mimořádně náročný rok pro všechny výrobce.

Společnost Apple si ve 4. čtvrtletí znovu vydobyla první místo a dosáhla svého historicky nejvyššího čtvrtletního podílu na trhu ve výši 25 %, přestože se potýkala se snižující se poptávkou a problémy s výrobou v Čeng-čou. 

Nechali byste se operovat robotickým chirurgem?

Samsung skončil ve čtvrtletí druhý s 20% podílem na trhu, ale za celý rok byl největším prodejcem. Společnost Xiaomi si udržela třetí místo, přestože její podíl ve 4. čtvrtletí klesl na 11 %, zejména kvůli problémům v Indii. První pětici doplnily společnosti OPPO a vivo, které získaly 10%, resp. 8% podíl na trhu.

„Výrobci chytrých telefonů se v průběhu roku 2022 potýkali s obtížným makroekonomickým prostředím. Čtvrté čtvrtletí představuje nejhorší roční a čtvrtletní výsledky za posledních deset let," uvedl Runar Bjørhovde, analytik společnosti Canalys Research. 

příloha_ovladnete_sva_data

„Obchodní kanál je velmi opatrný při přebírání nových zásob, což přispělo k nízkým dodávkám ve 4. čtvrtletí. Vánoční prodejní sezóna, podpořená silnými propagačními pobídkami ze strany prodejců a kanálů, pomohla snížit úroveň zásob. Zatímco v předchozích čtvrtletích poptávka po zboží nižší až střední třídy rychle klesala, ve 4. čtvrtletí se začala projevovat slabost poptávky po zboží vyšší třídy. Výkonnost trhu ve 4. čtvrtletí roku 2022 je v ostrém kontrastu se 4. čtvrtletím roku 2021, kdy došlo k prudkému nárůstu poptávky a zmírnění problémů s nabídkou." 

„Prodejci budou k roku 2023 přistupovat opatrně a upřednostňovat ziskovost a ochranu tržního podílu,“ uvedl Le Xuan Chiew, analytik výzkumu společnosti Canalys. „Prodejci snižují náklady, aby se přizpůsobili nové tržní realitě. Pro ochranu tržních podílů bude důležité budování silných partnerství s prodejním kanálem, protože obtížné tržní podmínky pro prodejní partnery i prodejce mohou snadno vést k náročným jednáním.“

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.

Byl pro vás článek přínosný?