Hlavní navigace

Google Chrome už druhý měsíc po sobě ztrácí uživatele

 Autor:
Podílová bitva na trhu s internetovými prohlížeči neustala ani v minulém měsíci. S celkovým pořadím však nijak nezamíchala.
Filip Brůcha 4. 3. 2012

Sdílet

Nepovedený vstup do nového roku zažívá prohlížeč Chrome od Googlu, jehož podíl již dvakrát po sobě klesl. Důvodem je i nepřesné měření společnosti Net Application, která musela svá data přehodnotit. Od třinácté verze totiž Chrome obsahuje funkcionalitu, která webovou stránku načte ještě předtím, než na ní uživatel skutečně vstoupí. V Chromu 17 byla tato funkce ještě vylepšena – při zadávání slov do vyhledávače nebo adresního řádku (omniboxu), prohlížeč na pozadí otevře jednu nebo více stránek, o kterých se domnívá, že se pro ně uživatel rozhodne.


V Net Applications tak Chromu připsali větší podíl než jaký si ve skutečnosti zasloužil. „Dochází totiž k vytváření neuskutečněných návštěv stránek, které by se do podílu neměly počítat,” píše společnost na svých stránkách. V únoru prý takto bylo uskutečněno 4,3 % všech vstupů na stránky přes prohlížeč Chrome, takže zkreslení výsledků bylo celkem znatelné. Ostatní prohlížeče funkci pre-renderingu nepoužívají.


Podle nové metodiky tak podíl Chromu v únoru klesl asi o polovinu procentního bodu na 18,9 %, přičemž ještě v prosinci měl 19,1 %. I nadále je však Chrome třetím nejpoužívanějším prohlížečem. První je stále Internet Explorer s 52,8 %, což je nárůst o desetinu procentního bodu. Nejpoužívanější verzí prohlížeče od Microsoftu je Internet Explorer 9 s 12,6% podílem. Jedenáct let starý IE6 stále používá 6,9 % uživatelů, což je dokonce více než IE7.


Firefox má před prohlížečem Chrome jen malý náskok – 20,9 %. Vůbec nejvíce si na své konto ale připsal prohlížeč Safari, který získal tři desetiny procentího bodu a nyní jej tak používá 5,2 % všech uživatelů. Na páté pozici stále zůstává norská Opera, kterou má v oblibě 1,7 % uživatelů. Ve stejném období loňského roku se přitom podíl Opery stabilně pohyboval nad dvouprocentní hranicí.