Hlavní navigace

Google Disk má utajovaný limit na počet ukládaných souborů

4. 4. 2023

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Překvapení uživatelé zjistili, že na Google Disk lze nahrát maximálně pět milionů souborů bez ohledu na jejich velikost.

Jak se zdá, Google omezuje počet souborů, které můžete nahrát na cloudové úložiště Disk. A to i navzdory nedostatku jasné dokumentace, která by tato omezení popisovala. A jaké je to magické číslo? Pět milionů.

Je pro vás u AI projektů zásadní rychlá návratnost investic?

  • Ano, taková investice by se měla co nejdříve vrátit
    23 %
  • Zatím to neřešíme, jde spíše o ověřování možností
    17 %
  • Ne, investice do AI jsou příliš vysoké na to, aby se brzy vrátily
    14 %
  • Do AI zatím nic neinvestujeme
    46 %

Utajovaný počet vyšel najevo, až když na něj uživatelé začali narážet, což se dle zpráv z Redditu stalo během února, kdy první uživatelé zjistili, že na jejich účtech přestalo fungovat nahrávání nových souborů, aniž by věděli proč. Problém nevyřešil ani upgrade účtu a navýšení objemu úložiště. Během března se pak přímo ze zákaznického servisu Googlu začali dozvídat, že Disk má nastavenou tvrdou stopku na pět milionů dokumentů, a to i v případě, že velikostně nepřekračují nastavený limit.

Mluvčí služby Google Workspace následně tuto skutečnost potvrdil pro server CNET s tím, že omezení je nastaveno za účelem „zachování vysokého výkonu a spolehlivosti“. Zavedení omezení se však zdá být nekonzistentní, jelikož na jiných fórech se začali ozývat uživatelé, kteří narazili na strop už na jednom milionu souborů.

V oficiální dokumentaci Googlu navíc zmínka o omezení dosud chybí a v době vzniku tohoto článku existuje pouze stránka nápovědy, která se zabývá omezeními vztahujícími se na jednotlivé soubory (s překvapivě jemnými detaily). Přitom u sdílených Disk účtů jsou limity jasně stanoveny na 400 tisíc. Například konkurenční Dropbox však limity týkající se počtu souborů nemá žádné.

příloha_ovladnete_sva_data

Postižení uživatelé tak stojí před těžkým rozhodnutím: Buď přejít k jinému účtu (ať už ke konkurenční službě, nebo v rámci Googlu), nebo začít soubory mazat. Ani jeden z těchto úkolů nebude jednoduchý pro ty, kteří jsou součástí rozsáhlých organizací (jeden uživatel se vyjádřil, že problém se v rámci jeho firmy týká „desítek tisíc“ lidí), a pro ty, kteří používali své Disk účty pro zálohování v cloudu. (Zálohovací software může v rámci přírůstkových záloh vytvářet více malých souborů, které se mohou časem sčítat.) 

V reakci na to však jiní uživatelé na Redditu navrhli alespoň provizorní řešení – sloučení zálohovaných souborů do komprimovaných zipů.

Byl pro vás článek přínosný?