Hlavní navigace

Google přidává firemní nástroje do Google+

30. 8. 2012

Sdílet

 Autor:
Jde o první krok při vytváření podnikové verze sociální sítě Google+ určené zákazníkům služby Google Apps.

Vývojáři nejnověji spustili veřejné testování první sady firemních nástrojů pro Google+. Google o svém úmyslu vytvořit samostatnou firemní verzi své sociální sítě informoval již v loňském roce s tím, že již firemní sociální síť testuje na vlastních zaměstnancích. Ve středu společnost zveřejnila preview verze několika nástrojů pro Google+ přizpůsobených pro používání v pracovním prostředí a zaměřených na lepší spolupráci uživatelů cloudové platformy Google Apps.

„Organizace nyní mají možnost vyzkoušet si firemní nástroje v Google+ zcela zdarma, a to až do konce roku 2013. Mezitím budeme průběžně přidávat další funkce vytvořené na míru podnikům,“ oznámil Clay Bavor, ředitel produktového managementu pro Google Apps.

Google+ byl původně spuštěn jako čistě spotřebitelská sociální síť v polovině loňského roku, dalo se však očekávat, že Google co nevidět vytvoří také verzi pro firemní zákazníky a využije tak rostoucí popularity firemních sociálních sítí (ESN). Software ESN nabízí funkcionalitu Facebooku či Twitteru převedenou do firemního prostředí, ve kterém má každý zaměstnanec svůj profil a může tak se svými spolupracovníky snadno sdílet důležité informace a dokumenty, hodnotit nejrůznější obsah, blogovat, diskutovat nebo vytvářet komunitní skupiny.

O dodávku řešení ESN se starají specializovaní výrobci jako NewsGator, Jive Software a Socialtext, ale také velké organizace, mezi které patří Microsoft, Cisco, IBM či Oracle. Ty přidávají moduly ESN do svých podnikových aplikací a služeb. Není proto divu, že získání vlastní komponenty ESN pro službu Google Apps je pro Google velmi důležité.

První sada firemních nástrojů pro Google+ zahrnuje mimo jiné funkce pro kontrolu nad sdílením obsahu zveřejněného v této síti. Zaměstnanec se tak například může rozhodnout, že jeho příspěvek uvidí pouze jeho spolupracovníci a nikdo jej nesmí dále sdílet s někým zvenčí. Stejně tak lze příspěvek zpřístupnit také firemním partnerům a jiným organizacím mimo firmu.

Byl pro vás článek přínosný?