Hlavní navigace

Google: Změna zásad ochrany soukromí se netýká podniků

28. 2. 2012

Sdílet

 Autor: © Nmedia - Fotolia.com
Sdílení uživatelských dat napříč různými službami Googlu se podnikových, vládních a vzdělávacích aplikací dotkne jen nepatrně.
Filip Brůcha 28. 2. 2012

Změna zásad ochrany osobních údajů, která je naplánována na 1. března, se podle mluvčího Googlu nebude týkat Google Apps pro podniky, státní správu a vzdělávací instituce, protože tyto aplikace jsou již se službami typu Gmail nebo Google Calendar  propojené. „Pokud se uživatel jedné z těchto sad přihlásí se svému osobnímu Google účtu a navštíví například YouTube či Google+, nestane se, že by jeho osobní data z těchto služeb data byla sdílena s firemní sadou,“ řekl mluvčí Googlu.

Google prý propojení osobních a firemních účtů neplánuje ani do budoucna. Společnost navíc připomněla, že firmy, úřady a školy mají s Googlem uzavřené smlouvy, ve kterých je přesně specifikováno, jakým způsobem se může nakládat s uživatelskými daty. Změna zásad ochrany osobních údajů se tak těchto smluv nijak nedotkne.

Výzkumná a konzultační firma Gartner svých klientům z privátního sektoru i přesto radí, aby si své smlouvy pro jistotu překontrolovali a ujistili se, že obsahují pasáže, které je chrání před případným negativním vlivem nové politiky Googlu. „Pokud podepsali standardní Google Apps smlouvu nebo do ní nevložili jistou část o ochraně soukromí, pak se změna zásad ochrany osobních údajů bude týkat i jich,“ tvrdí totiž John Pescatore, viceprezident Gartneru.

Správci firemních Google Apps by podle něj navíc měli zaměstnance poučit, že by ostatní služby od Googlu měli používat vždy až po příhlášení se k vlastnímu účtu. To se týká hlavně sociální sítě Google+ a emailového účtu na Gmailu. V mnoha případech, zejména v menších firmách, je totiž pro všechny služby používán jediný účet.

Dalším důvodem, proč by současní uživatelé Google Apps měli zkontrolovat své smlouvy, je nedávné obvinění Googlu z neoprávněného používání sledovacích cookies v prohlížečích Safari a Internet Explorer. Podle Pescatoreho se tím jen potvrdilo, že podniky musí být při uzavírání smluv s Googlem obezřetnější. Je prý třeba přesně stanovit, jakým způsobem bude ochrana osobních údajů probíhat. Více o daném případu se můžete dočíst v článku Google obchází omezení cookies, není sám.

Poslední věc, kterou by si podle Pescatoreho měli správci firemních Google Apps uvědomit, je pak to, že velká část příjmů Googlu pochází z reklamy. Tomu je vše podřízeno a není proto divu, že právě kvůli soukromí je Google nejvíce kritizován.