Hlavní navigace

iPad není nepřekonatelný, říkají analytici

Popularita tabletu iPad prudce roste a pro konkurenční společnosti s plány na podobný produkt bude velmi těžké jej překonat. Přesto tu podle analytiků určitá šance existuje.
Filip Brůcha 17. 4. 2010

Sdílet

Nečekaný úspěch iPadu od Applu nenechává chladnými jiné společnosti, které již informovali o plánech na vývoj vlastního tabletu. Kromě firem Hewlett-Packard, Dell či Nokia mezi ně patří i Google. Ten překvapil svým nedávným prohlášením, když uvedl, že pro svůj tablet počítá s operačním systémem Android. Původně se přitom očekávalo, že sáhne po OS Chrome. Více v článku Chystaný tablet Googlu bude využívat OS Android.

Prosadit svůj produkt však bude pro všechny společnosti velmi těžké. Podle Roba Enderleho, analytika Enderle Group, budou muset přijít především s dokonalým marketingem. Laťku totiž Apple nasadil hodně vysoko. Zároveň s tím však dodává, že iPad jistě není nepřekonatelný. "Trh nebude zralý ještě několik let a do té doby se situace může výrazně změnit," říká Enderle.

Dan Olds, analytik The Gabriel Consulting Group, pak potencionálním konkurentům iPadu doporučuje, aby se u svých přístrojů zaměřili především na nabídku spolehlivějších a obsáhlejších funkcí. Podle Oldse jsou tablety spíše jakýmsi doplňkem k desktopům a notebookům. Nenahrazují však prý žádnou jinou platformu - musí proto být velmi flexibilní a důležité je i správné nastavení cenové hladiny.

Jak Olds, tak i Enderle se shodují na tom, že největší šanci na úspěch (z potencionálních konkurentů iPadu) má Google. V jeho prospěch hovoří například vlastnictví velkého množství online dostupného knižního obsahu. Takové zařízení by podle Oldse mohlo odlákat zákazníky i čtečkám Amazon Kindle a Sony Reader, nejen iPadu. Google navíc může přinést velké množství inovací. Má vlastní operační systém a mnoho aplikací, které lze do tabletu integrovat. Pak už bude záležet jen na ceně.