Hlavní navigace

Lenovo představilo AR/VR headset ThinkReality A6

 Autor: © Lenovo
Na oblast umělé reality tak opětovně míří i čínské Lenovo.
-ds 15. 5. 2019

Sdílet

Pro firmu je to logická oblast. Lenovo se v posledních letech profilovala mimo jiné i jako hráčská společnost; někoho proto možná překvapí, že headset ThinkReality A6 míří na korporátní prostředí. I to ale odpovídá zajeté strategii, která je v případě čínského obra široká. Zároveň s headsetem Lenovo vypustilo na světlo světa i softwarovou platformu pro vývoj aplikací ThinkReality.

 

Průmyslové VR se daří lépe než spotřebitelské

ThinkReality A6 připomíná HoloLens 2, i v tomto případě jde o bezdrátový „vizor“, který 3D grafiku promítá na reálné prostředí; nejlépe tak headset vystihuje pojem smíšená realita. Datum, kdy bude headset vydán a kolik bude stát, zatím není známé.

Lenovo už má vlastní headset z dřívějška, Mirage Solo, avšak ThinkReality A6 je prvním, který míří primárně na průmysl. Pomoci by měl kupříkladu technikům v terénu, cílem je snížit chybovost a čas nutný na údržbu a zvýšit kvalitu výcviku nových zaměstnanců.

Zařízení váží 380 gramů, což z něj dělá jedno z nejlehčích zařízení na trhu. Výpočetní komponenty jsou totiž umístěny na separátním zařízení, které lze připevnit třeba k opasku. Je to zajímavé řešení, ale ne nelogické: únava hlavy může být pro pracovníka problémem, obzvláště, když headset musí nosit po delší dobu.

AR a VR se u spotřebitelů zatím moc nedaří, na vině je pravděpodobně hlavně vysoká cena headsetů, malý počet dobře fungujících aplikací i celkově relativně nízká kvalita virtuální reality v porovnání třeba s několika propojenými kvalitními monitory.

V byznysu se ale, obzvláště smíšeným řešením, daří lépe. Podle IDC budou podnikové headsety, brýle a podobně letos zodpovědné za majoritu z 20,4 miliard dolarů, které mají být letos utraceny za VR/AR zařízení.