Hlavní navigace

Letištní bot: umělá inteligence má zkrátit fronty u odletových bran

24. 1. 2019

Sdílet

 Autor: © Rawpixel.com - Adobe Stock
Prodejce softwaru LiveTiles oznámil partnerství s Microsoftem. Cílem je vytvoření umělé inteligence, určené specificky pro komerční letecký průmysl.

Gate Agent Assistant Bot vcelku svým názvem vystihuje podstatu: má sloužit ke zjednodušení práce zaměstnanců aerolinek tak, že jim AI dodá informace potřebné k rychlejším reakcím na požadavky zákazníků u jednotlivých odletových bran.

Bot má být vysoce přizpůsobitelný a s jednoduchým rozhraním. Jeho cílem je nejen automatizace důležitých procesů, ale také předvyplňování dat zákazníků a zamezení další eskalace u nežádoucích, vyhrocených situací.

„Gate Agent Assistant Bot bude mít schopnost významně zlepšit zákaznickou zkušenost pomocí zvýšení efektivity a snížení různých druhů zdržení, které se u vytížených odletových bran vyskytují,“ vysvětlila Julie Shainocková, globální výkonná ředitelka dopravního a přepravního průmyslu v Microsoftu. „Inovativní přístup LiveTiles k tomuto problému vyplňuje díru na trhu a je na cestě k výraznému zlepšení našich zážitků z letecké přepravy,“ popsala dále.

příloha_ovladnete_sva_data

LiveTiles už prý i má prvního zákazníka, byť jej firma nechtěla přímo jmenovat. Má však jít o velkou americkou aerolinku a jednu z největších na světě, co se týče obratu. Pravděpodobně tak půjde o American Airlines, Delta Air Lines nebo United Continental Holdings.

Nutno říci, že zaštítit se jménem Microsoftu nepochybně LiveTiles pomůže. Partnerství zároveň zcela odpovídá současné strategii legendární americké korporace, která je AI nakloněna velmi pozitivně a vlévá do ní nezanedbatelné množství finančních prostředků.

Byl pro vás článek přínosný?