Hlavní navigace

Microsoft spouští službu Xbox Music: Co o ní musíte vědět - 2. díl

27. 10. 2012

Sdílet

 Autor: Techhive.com/Microsoft
V dnešním díle workshopu si povíme o podporovaných platformách, práci s lokálními hudebními soubory a technickém provedení datových přenosů a komprimace.

Microsoft minulý týden spustil službu Xbox Music. Snaží se tak dohnat konkurenční hudební služby velikánů Apple a Google. Ačkoliv služba zpočátku nebude v našich končinách dostupná, podívejme se, jakou muziku Microsoft zahraje.

 

Předchozí díl

 

V těchto dnech získávají uživatelé Xboxu 360 novou aktualizaci (dashboard), která obsahuje právě i Xbox Music. V rámci konzole je služba pouze o streamování vaší knihovny z cloudu, neexistuje zde způsob zakoupení muziky ani offline přehrávání, protože aplikace požaduje připojení k Xbox Live. Verze pro Xbox 360 obsahuje funkci Smart VJ pro hudební videa, a samozřejmě je kompatibilní s Kinectem. Naneštěstí vyžaduje tato verze předplatné Xbox Live Gold. To nám od Microsoftu připadá krátkozraké. Ať už se firma snaží zvýšit svou základnu pro generování zisků z reklamy, nebo získat více lidí pro platbu 10 a více dolarů měsíčně za placenou verzi služby, přijde nám logické, že by mělo být prioritou obsáhnutí všech uživatelů, kteří pracují s Xbox Live, tedy i těch bezplatný. Omezování služby na členy Xbox Live Gold vypadá, jako by tito lidé za službu platili dvakrát.

Služba Xbox Music bude také dodávána jako součást Windows Phone 8, a bude dostupná ihned s telefony s tímto systémem. O datech vydání těchto telefonů se více dozvíme 29. října na akci Microsoftu zaměřené speciálně na Windows Phone 8.

A co Android, Windows 7 a Mac OS?

Microsoft slibuje, že verze Xbox Music pro iOS a Android jsou na cestě. Oficiální časový plán je „v rámci jednoho roku“, nicméně neoficiálně. Cílem Microsoftu je samozřejmě zprovoznit je co nejdříve.

Podpora pro ostatní systémy je zatím ve hvězdách. Součástí plánu „v rámci jednoho roku, ale opravdu dost brzo“ je mít na webu založeného klienta, který bude fungovat na libovolné platformě. Takovým způsobem budou obslouženi fanoušci hudby s Macem či současnou verzí Windows. Myšlenka je to pěkná, nicméně weboví klienti mají svá omezení (například absence přístupu k lokálním souborům), takže uvidíme, jak si s tím Microsoft poradí.

Součástí je skenování a porovnávání, „skříňka“ bude k dispozici později

Tuto funkci jsme zatím naživo neviděli, ovšem Xbox Music bude mít schopnost hledat na vašem disku vámi vlastněné hudební soubory, porovnat je s online obchodem a poté je označit jako „vlastněné“ pro streaming na dalších zařízeních, pokud tedy konkrétní skladby budou dostupné pro streaming v rámci služby. Tato funkce je velmi podobná nabídce iTunes Match a Amazon Cloud Playeru. Na počítači s Windows 8 bude „skenování a porovnání“ vyhledávat hudbu ve vaší složce „Moje hudba“ (včetně AAC souborů iTunes bez DRM ochrany, které software dokáže přehrávat bez problémů). Poté budete moci tyto soubory přehrávat na všech svých zařízeních nezávisle na operačním systému a případně je stáhnout. Na Xbox 360 budete mít pouze možnost streamingu, alespoň však bude všechna vaše hudba dostupná.

Jak se služba popere se hudbeními nahrávkami uloženými ve vašem systému, u nichž nebude fungovat porovnávání (např. živé nahrávky nebo součásti zvláštních alb, která nejsou v databázi Microsoftu)? Společnost slibuje schopnost nahrávat tyto písně do „skříňky“ (Locker), která má být součástí příští aktualizace služby, ale nebude k dispozici od začátku.


Komprese je nastavena na 192kbps WMA nebo 256kbps MP3

Pokud posloucháte streamovanou hudbu z cloudu nebo stahujete písně jako součást vašeho předplatného Music Pass, budou soubory ve formátu WMA a zkomprimované na 192 kbps. Písně, které si zakoupíte a stáhnete, pak budou komprimovány s bitratem 256kbps ve formátu MP3 bez DRM ochrany.

Jde o progresivní download, ne o streaming

Služba začne s progresivním stahováním aktuální nahrávky, a dokonce ihned stahuje i následující píseň, kterou si navolíte do playlistu. Teoreticky by tento přístup mohl eliminovat následky krátkodobé ztráty internetového připojení.

CS24


Pokračování