Hlavní navigace

Home office se v Česku prosazuje, podporuje ho devět z deseti firem

9. 3. 2016

Sdílet

 Autor: © koltukov - Fotolia.com
Práci z domova v České republice už dovoluje 22 % firem, v dalších 69 % firem to je možné v závislosti na profesi či okolnostech. A flexibilní pracovní prostředí podporuje 58 % českých firem. Jaký bude další vývoj prostředí pro práci tuzemských zaměstnanců?

V českých firmách se začíná mocně prosazovat tzv. flexibilní pracovní prostředí. Vypovídají o tom čísla, kolik firem nechává zaměstnance pracovat i mimo firmu, z domova či v podstatě odkudkoliv.

V Česku to aktuálně neumožňuje jen 8 % firem, ostatní v různé míře v závislosti na pracovní činnosti či pozici práci mimo firmu umožňují. Tvrdí to průzkum, který se uskutečnil ve 252 firmách v České republice a na Slovensku v únoru 2016.

„Práci z domova, tzv. home office podporuje u všech zaměstnanců 22 % firem, u vybraných profesí či oddělení pak dalších 48 %. Ve 21 % to je možné za určitých okolností, například v případě nemoci,“ komentuje výsledky průzkumu Petr Ulvr, obchodní manažer společnosti Intel pro Českou a Slovenskou republiku.

Navíc možnost pracovat z jiného místa v rámci firmy se týká již více než poloviny respondentů  - v Čechách to umožňuje 58 % a na Slovensku dokonce 62 % firem.

Zhruba 27 % firem umožňuje pracovat s počítačem flexibilně v rámci firmy všem zaměstnancům a 32 % firem jen u vybraných profesí a oddělení. Z průzkumu vyšlo najevo, že mezi podporovatele tohoto konceptu mobility v prostředí firmy patří spíše velké firmy nad 300 zaměstnanců, mezi nimiž se k ní hlásí celé dvě třetiny,“ uvádí Ulvr.

K tomu, aby zaměstnanci mohli pracovat plnohodnotně a efektivně i mimo svou kancelář v „chytrých“ konferenčních místnostech či sdílených kancelářích a hubech, potřebují využívat dalšího stupně mobility, kde už nebudou omezováni ani propojením s periferiemi prostřednictvím kabelů, drátů či adaptérů.

CS24

Technologie bezdrátového přenosu obrazu a propojení s perifériemi bez jakýchkoli kabelů se jeví ředitelům IT českých firem jako perspektivní. Ve své firmě by ji chtělo mít 73,3 % českých respondentů (na Slovensku 73,5 %) z nich, což z ní společně s bezdrátovým nabíjením činí nejatraktivnější z technologických trendů posledních let.

„Myšlenka odstřihnutí se od všech drátů a kabelů se ukazuje z hlediska praktického byznysu firem mnohem životaschopnější než například ovládání počítače gesty, hlasem či poněkud překvapivě i dotykem, které firemní CIO nechávají z hlediska investic poměrně chladnými,“ uvádí Ulvr.