Hlavní navigace

Názor: Sociální síť ve virtuální realitě je zatím nereálná

Sdílet

 Autor: © Creativa - Fotolia.com
Facebook má s nedávno zakoupenou společností Oculus Rift velkolepé plány – do virtuálního světa chce nalákat miliardu lidí. Na cestě k sociální síti ve virtuální realitě ho ale čeká spousta překážek.

Společnost Oculus Rift v současnosti pracuje na novém světě MMO, který nemá být pouhou hrou, ale novou komunikační sítí. Trochu mě ta představa děsí, což by mohlo být i tím, že jsem nedávno dočetla knihu Fatal virtual, která se zabývá podobným tématem, tedy virtuálním světem a lidskou závislostí na umělé realitě. Při čtení jsem si dělala legraci, jak by takový svět byl hezký, mít Prahu v podstatě celou pro sebe, lidi téměř nevídat, protože většina z nich je připojená na síti... Ale přestože jsem v té době o Oculus Riftu věděla, nečekala jsem, že by se Hetešou vysněný svět mohl stát potenciální realitou již tak brzy.

Dosáhnout cíle, který si Facebook s Oculus Riftem vytyčily, však nebude nic jednoduchého, už jenom proto, že by k jeho dosažení museli prodat více zařízení zprostředkujících virtuální virtualitu, než se prodalo všech herních konzolí dohromady od roku 1982. Brendan Iribe, generální ředitel společnosti Oculus Rift, však vysvětlil, že chtějí věnovat pozornost funkcím smartphonů, kterých se za rok 2013 dohromady prodalo přes miliardu. A Facebook se svou miliardou uživatelů také poskytuje Oculusu značný náskok před konkurencí. Ale sám Iribe přiznal, že vytvořit takovou komunitu zatím není možné. Pokud by se podařilo přesvědčit pouze 10 % uživatelů Facebooku ke koupi tohoto zařízení, byl by to obrovský úspěch.

Iribe také zmínil, že MMO s miliardou uživatelů je sice hlavním cílem společnosti, přesto si však uvědomuje, jak důležité bude soustředit se i na klasické hry a pořádání virtuálních konverzací s reálnými lidmi.

Pokud chce Oculus Rift společně s Facebookem obnovit hru Second Life, můžu jim tak akorát popřát hodně štěstí, pochybuji však, že se jim v dohledné době podaří do virtuálního světa nalákat byť jen těch dest milionů hráčů, které mělo ještě nedávno nejznámější MMO World of Warcraft. Nadšení z Oculus Riftu začalo po oznámení akvizice Facebookem pomalu upadat i u těch do té doby nejzarytějších fanoušků a zdá se mi podstatně pravděpodobnější, že toto zařízení upadne v zapomnění, jako se to stalo už tolika na pohled atraktivním novinkám.


Markéta Gajdošová

Markéta Gajdošová

příloha_ovladnete_sva_data

Autorka se zajímá o teorii IT i všech příbuzných oborů. Zaměřuje se na nejnovější technologie a snaží se je také využívat.

 

Byl pro vás článek přínosný?