Nová studie společnosti Juniper Research zjistila, že kumulativní ztráty obchodníků způsobené podvody při online platbách v letech 2023 až 2027 celosvětově přesáhnou 343 miliard dolarů. Pro srovnání, tato částka se rovná více než 350 % čistého zisku společnosti Apple vykázaného ve fiskálním roce 2021; to ukazuje obrovský rozsah těchto ztrát.
Podvody při online platbách zahrnují ztráty napříč prodejem digitálního zboží, fyzického zboží, transakcemi převodu peněz a bankovnictvím, stejně jako nákupy, jako je například nákup letenek. Útoky podvodníků mohou zahrnovat phishing, kompromitaci firemních e-mailů a sociálně inženýrské podvody.
Vyvíjíte už podnikové aplikace s pomocí AI nástrojů?
Ztráty z podvodů při online platbách jsou částečně způsobeny inovacemi podvodníků v oblastech, jako jsou podvody s převzetím účtu, kdy je uživatelský účet zneužit. Děje se tak navzdory širokému využívání opatření k ověřování totožnosti.
Výzkumníci doporučují, že v zájmu boje proti rostoucímu počtu podvodů musí prodejci prevence podvodů zorchestrovat správnou kombinaci ověřovacích nástrojů v nejefektivnějším bodě zákaznické cesty, aby co nejlépe ochránili uživatele, což však bude vyžadovat značné schopnosti.
Autor zprávy Nick Maynard dodává: „V zásadě žádné dvě online transakce nejsou stejné, takže způsob zabezpečení transakcí se nemůže řídit univerzálním řešením. Dodavatelé systémů detekce a prevence platebních podvodů musí vytvořit množství ověřovacích funkcí a inteligentně orchestrovat různá řešení v závislosti na okolnostech, aby správně chránili obchodníky i uživatele.“
Průzkum označil nákupy fyzického zboží za největší jednotlivý zdroj ztrát; v příštích pěti letech budou představovat 49 % kumulativních ztrát z podvodů při online platbách na celém světě a vzrostou o 110 %.
Nedostatečné procesy ověřování adres na rozvojových trzích představují hlavní riziko podvodů,
přičemž podvodníci se zaměřují zejména na fyzické zboží kvůli jeho potenciálu k dalšímu prodeji. Proto studie doporučuje obchodníkům přijmout důrazná opatření proti podvodům, včetně více zdrojů ověření adresy a vícefaktorového ověřování, aby se snížil počet podvodných incidentů u obchodníků s fyzickým zbožím.
Security World si můžete koupit i jako klasický časopis, buď v klasické tištěné formě nebo v elektronické verzi. Věnujeme se bezpečnosti počítačových systémů, ochraně dat, informací a soukromí. Jsme jediný titul na českém a slovenském trhu, který oslovuje širokou čtenářskou obec – od ředitelů firem, přes odborníky na bezpečnost po koncové uživatele. Naším cílem je poskytnout ucelený přehled o bezpečnostních hrozbách a zejména o tom, proč a jak se jim bránit, případně proč respektovat a dodržovat nařízení IT manažerů ve firmách.