Hlavní navigace

Present PC s Baltazarem

1. 1. 1998

Sdílet

Ve dnech 18. - 20. listopadu 1997 se v západočeské metropoli Plzni konal tradiční veletrh kancelářské a výpočetn...


Ve dnech 18. - 20. listopadu 1997 se v západočeské metropoli
Plzni konal tradiční veletrh kancelářské a výpočetní techniky
Present PC. Do plzeňského Domu kultury se letos sjelo více než
60 vystavovatelů, kteří se snažili ukázat, že nejenom Praha a
Brno jsou Mekkou českých počítačových firem.
Součástí prvního dne výstavy bylo také finále celostátní soutěže
v programování ve vývojovém prostředí Baltazar, určeném
především mládeži. Organizátorem soutěže byla firma SGP Systems
(http://www.sgp-systems.cz) z Uherského Hradiště, která je
autorem a neúnavným propagátorem systému Baltazar a jeho
mladšího bratříčka Baltík. Celkově bylo přihlášeno více než 100
prací z celé republiky, z nichž 80 shledali tvůrci programu
Baltazar schopných soutěže. Z autorů těchto prací bylo nakonec
vybráno 13 finalistů, kteří přijeli prezentovat své programy do
Plzně.
Kvalita finálových programů byla opravdu vysoká a odborná
porota, složená z učitelů, zástupců počítačových firem, časopisů
(včetně toho našeho) a organizací věnujících se mládeži, měla
nelehkou úlohu. První místo a nádherný barevný notebook Toshiba
Libretto 50CT, který do soutěže věnovala brněnská firma CHG
Toshiba, si z Plzně nakonec odvezl nejmladší z účastníků, 11letý
Marek Blahuš z Uherského Hradiště za svůj program Mapa ČR.
Zklamáni ale nebyli ani ostatní finalisté, na něž čekalo
množství dalších cen jako například programy firmy Microsoft,
knížky vydavatelství Grada nebo předplatné časopisů PC WORLD a
Computerworld, a samozřejmě také nejnovější verze programu
Baltazar.
Plány firmy SGP Systems do příštího roku jsou ještě
ambicióznější. Kromě pořádání dalšího ročníku soutěže
programování v Baltazaru, tentokrát již s mezinárodní účastí a
opět s přitažlivými cenami, byl odstartován projekt
Samovzdělávání mládeže v informatice. Jeho cílem je
prostřednictvím fenoménu dnešní doby, Internetu, spojit mladé
příznivce programování a umožnit jim rychlou výměnu informací.

Autor článku