Hlavní navigace

Přestala vám tisknout tiskárna s Windows 10? Tady je řešení problému

29. 7. 2022

Sdílet

 Autor: Fotolia © ruslan1117
Používáte-li tiskárny připojené skrz USB, můžete zažívat problémy s tiskem. Jeden z nich zatím nemusí mít řešení.

Pokud máte problémy s tiskem na tiskárnách s USB připojením a řadíte se mezi uživatele Windows 10, nejste sami. Microsoft aktuálně řeší bug, který se týká celého operačního systému. Poprvé jej zaznamenal 22. července a dosud neopravil. Konkrétně může docházet ke dvěma problémovým scénářům: Windows 10 mohou zobrazovat duplicitní kopie nainstalovaných tiskáren a nebo, hůř, tisk na tiskárně připojené USB kabelem se vám vůbec nepodaří.

Víte, jaký je skutečný přínos vašich AI projektů?

Problém? Microsoft dle všeho sám pořádně neví. Pokud jste mezi uživateli, kteří něco takového v nedávné době zakusili, máte problém nahlásit přes Centrum Feedback a postupovat následovně:

  • Kliknout na Nahlásit problém a shrnout svou zpětnou vazbu včetně nepovinného pole Podrobnější vysvětlení.
  • V sekci Zvolte kategorii zatrhněte Problém, zvolte Zařízení a ovladače a subkategorii Tisk.
  • Dále v sekci Najděte podobnou zpětnou vazbu zvolte Nová zpětná vazba.
  • V poslední sekci Přidejte další podrobnosti svůj problém popište do co možná největšího detailu a odešlete.

A mezitím? Jde-li o problém s duplicitními tiskárnami, Microsoft doporučuje následující:

special_kyberutoky

  • Otevřete Nastavení a zamiřte do sekce Zařízení – Tiskárny a skenery.
  • Pokud v ní najdete duplicitní instalaci existující tiskárny, zkuste ji použít k tisku. Měla by fungovat.
  • Pokud potřebujete použít původní instalaci, klikněte na Spravovat u té duplicitní, v jejích Vlastnostech otevřete záložku Porty a zaznamenejte si označení používaného portu.
  • Následně otevřete Vlastnosti a Porty originální tiskárny a ze seznamu vyberte port používaný duplicitní tiskárnou. Je-li původní tiskárna v pořádku, můžete duplicitní kopii tiskárny odstranit.

Na druhý problém s tiskem nicméně Microsoft žádné konkrétní řešení prozatím neposkytl. Nabízí se tak ta obvyklá jako je aktualizace ovladače tiskárny anebo odstranění a následná reinstalace zařízení. 

Odstranění lze po kliknutí na model v Nastavení – Zařízení – Tiskárny a skenery provést snadno kliknutím na tlačítko Odebrat. Pokud by ani taková reinstalace nestačila, bude nezbytné počkat na to, až Microsoft přijde s řešením.

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.