Hlavní navigace

Princ z Persie v novém

1. 12. 2008

Sdílet

Perský Princ je na monitorech počítačů minimálně tak legendární jako na filmových plátnech Indiana Jones. ...


Perský Princ je na monitorech počítačů minimálně tak legendární jako na filmových plátnech Indiana Jones.

Prince of Persia je titul, jenž se pro mnohé stal takřka srdeční záležitostí, a to nejen díky tomu, že šlo o jednu prvních PC her, které se u nás masově objevily. Od pobíhání po kobkách, zdolávání různorodých pastí, prvotřídních soubojů a zachraňování princezny se zkrátka nikdo nedokázal odtrhnout. I když jsou už takové časy dávno za námi, PoP se na poli skvělých her neustále drží. Což je taky jedním z mnoha důvodů, proč se tvůrci z UbiSoftu pustili s maximální vervou do dalšího pokračování.
Našemu princi se pohodlí vůbec nelíbí, a protože je to dobrodruh, vydává se na nebezpečnou cestu, na cestu nehostinnou pouští. Když mu ovšem zdrhne oslík i s věcmi, ztratí se v písečné bouři. No, ztratí – jak se to vezme. Po bouři se totiž ocitne v malebné zahradě, kde se do výšky tyčí jakýsi Strom života, jenž v sobě ukrývá moc temného boha Ahrimana. Tu dovnitř uzavřel jeho bratr Ormazda, bůh světla, aby svět očistil od zkaženosti. Jakmile se však na place objevuje náš princ, vše se obrací o 180 stupňů a Ahriman je vypuštěn na svobodu, silný jako dříve. Zdivo zahrady sice dokázalo převážnou část zkaženosti zadržet, nicméně to nepotrvá věčně. Co to ale vlastně ta zkaženost je? Jakási slizká hmota, která nahradí veškeré pastičky z minulých dílů. Najdeme ji snad na každém virtuálním kroku a co je hlavní, bude se nás snažit zabít! Tuhle zkázu můžeme zastavit jen jediným možným způsobem – polapit Ahrimana, načež ho zahrada opět uzavře do Stromu života. K tomu princi pomůže sličná Elika, která do té doby byla strážcem Stromu života. Pomůže mu v mnoha směrech, přičemž její největší zbraní bude umělá inteligence na té nejvyšší úrovni. Kdykoliv ji navíc lze požádat o pomoc stisknutím jediného tlačítka. Abychom maximálně využili jejího potenciálu, musíme s ní spolupracovat, což je základním kamenem celé hratelnosti. Společně s ní dokážeme vyprodukovat taková komba, nad nimiž tuhne krev v žilách. Vše je navíc zpracováno v originální kreslené grafice, která jistě zaujme všechny milovníky neokoukaných věcí.

Autor článku