Hlavní navigace

Problém s herním výkonem Windows 11 je částečně vyřešen, aktualizace jde do distribuce

5. 12. 2022

Sdílet

 Autor: Microsoft
Aktualizace Windows 11, která působila problémy některým hrám a aplikacím, jde do širší distribuce.

Microsoft potvrdil, co hráči už nějakou dobu tušili: letošní velký update Windows 11 skutečně ovlivňoval výkon těch nejnáročnějších her. Firma sice problém ještě nevyřešila stoprocentně, ale tvrdí, že už se týká jen „malého počtu her a aplikací“. 

Uvažujete o zapojení se do projektů open source?

Původně pozdržená aktualizace tak konečně může zamířit k širšímu množství uživatelů. O problému píše magazín The Verge a z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že můj počítač s GPU od Nvidie dostal Windows 11 2022 Update tento týden. V čem přesně problém byl (je?) zůstává poněkud nejasné. Microsoft původně argumentoval, že některé videohry „neúmyslně povolovaly funkce ladění výkonu GPU, které nejsou určené pro spotřebitele“. 

ICTZ23

Na základě doporučení aktualizovat veškeré hry a aplikace na nejnovější verze můžeme odvodit, že problém je v používaném softwaru, nikoliv ve Windows jako takových. I proto je nejspíš nyní ochranný mechanismus bránící distribuovat systémovou aktualizaci mezi ty uživatele, kterým může působit problémy, limitován na mnohem menší skupinu uživatelů, u nichž jsou zjištěny nainstalované problematické hry a aplikace, respektive jejich neaktuální verze. 

Jak poznáte, že už s tím máte seknout Přečtěte si také:

Jak poznáte, že už s tím máte seknout

Jestli zbylou práci nutnou ke stoprocentnímu vyřešení problému bude Microsoft řešit sám, nechá ji na vývojářích inkriminovaných her a aplikací anebo se do ní pustí společně, není zřejmé.