Hlavní navigace

Prodeje tabletů v Evropě překonaly všechna očekávání

13. 10. 2011

Sdílet

 Autor:
Prodej mediálních tabletů v oblasti EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika) dosáhl ve druhém čtvrtletí letošního roku hodnoty téměř 4,4 milionu jednotek.

To je 394% zvýšení oproti srovnatelnému období v loňském roce a 82% zlepšení ve srovnání s minulým čtvrtletím. Uvádí to zpráva, kterou uveřejnila společnost IDC.

Po prvním čtvrtletí, které bylo poznamenáno očekáváním trhu na druhou generaci iPadu a zpožděnou dostupností operačního systému Android Honeycomb, se druhý kvartál ukázal jako velmi úspěšný. Analytici totiž očekávali, že se v uvedeném čtvrtletí prodá pouze 3,7 milionu jednotek tabletů, avšak kupce si našlo navíc dalších zhruba 700 tisíc přístrojů. Tento vzestup byl zapříčiněn jak dostupností zmiňované inovované verze iPad, tak i záplavou přístrojů s nejnovějším Androidem.

Kromě již klasického zájmu spotřebitelů se ukázalo, že tato zařízení začala ve zvýšené míře nakupovat i korporátní sféra. Proti překotným nákupům této technologie však podle IDC působí to, že mediální tablety jsou v podnicích teprve posuzovány, že existují určitá omezení pro jejich integraci do firemní infrastruktury a konečně že pro firemní účely je dostupný zatím jen omezený počet typů zařízení.

Apple je jednoznačně největším dodavatelem mediálních tabletů na trh EMEA, když podle analytiků uživatelé oceňují především pokročilé uživatelské rozhraní, design produktu či relativně velké množství dostupných aplikací. Na druhou stranu přístroje s Androidem trochu zklamaly očekávání, když se jich prodalo jen 1,4 milionu, a  to i v situaci, kdy výrobci zaútočili na iPad velmi agresivní cenou začínající na 99 eurech.

Podle IDC by se mělo letos prodat v oblasti EMEA zhruba 22 milionů jednotek tabletů, a to za celkovou částku více než 9 miliard eur. „Ve druhé polovině roku budeme svědky další expanze tohoto typu produktů, což povede k dalšímu snižování cen. Hodně očekáváme hlavně od vánoční sezony,“ řekla Eszter Morvayová z IDC Personal Computing Group.

Příští rok by se mělo v oblasti EMEA prodat až 33 milionů tabletů za 13 miliard eur.

příloha_ovladnete_sva_data


Prodej mediálních tabletů v EMEA
Podíl výrobců podle kusových dodávek, 2. čtvrtletí 2011

Apple

66, 6%

Samsung

7 %

Acer

6,1 %

Asus

3,3 %

Archos

2,4 %

RIM

2,1 %

ostatní

12,4 %

Zdroj: IDC, září 2011

Byl pro vás článek přínosný?