Hlavní navigace

Revoluce v napájení? Přenosný solární generátor elektřiny vstupuje na trh

19. 4. 2016

Sdílet

 Autor: Renogy
Personální generátor Lycan Powerbox, který představila společnost Renogy, využívá ke svému nabíjení solární panely. Nabije se za tři hodiny a dokáže například až jedenáct hodin napájet televizi.

Renogy odstartoval na serveru Indiegogo crowdfundingovou kampaň na vývoj přenosného solárního generátoru, který je schopen se nabít během tří hodin na akumulovanou energií 900 watthodin. Dost na to, aby po osm hodin udržel v chodu ledničku. Výdrž zařízení lze navíc prodloužit pomocí vyměnitelných baterií.

V předprodeji je Powerbox k mání za 1 500 dolarů (cca 36 000 Kč), jakmile půjde v srpnu do prodeje, bude jeho cena o 300 dolarů vyšší.

Abyste mohli baterie Powerboxu dobít, musíte si ještě zvlášť pořídit solární panel, který vyjde na dalších 200 dolarů (cca 4 800 Kč), přičemž s jedním stowattovým panelem se Powerbox dokáže nabít za devět hodin, se dvěma za čtyři a půl a se třemi za tři hodiny. Při nabíjení ze sítě tato doba činí sedm a půl hodiny.

Životnost lithium-železo-fosfátových akumulátorů Renogy stanovila až na dva tisíce cyklů, tedy dva tisíce nabití i vybití. Pokud jde o praktické příklady využití, generátor je schopný pohánět například po dobu jedenácti hodin televizi, notebook osm a půl hodiny anebo nabít až stodvacetkrát mobilní telefon.

Powerbox má rozměry 45,7 cm x 24,4 cm x 33,3 cm, váží cca 27 kg, je vodotěsný a jeho součástí jsou rovněž kolečka ke snadnější přepravě. Podle společnosti je také bezpečné užívat ho v uzavřených prostorách jako záložní zdroj v případě nouze.

Přístroj je vybavený LCD dispejem, DC vstupem, třemi porty USB, 12V automobilovou zásuvkou, 12V výstupním konektorem a také třemi zásuvkami pro běžné napájení (v první fázi pouze 110voltové pro americké spotřebiče).

příloha_ovladnete_sva_data

„Naše vize byla jasná. Chtěli jsme zjednodušit solární energii, učinit ji přístupnou lidem, spolehlivou a snadně využitelnou,“ říká šéf Renogy Yi Li. „Musíme ve světě prosadit atraktivní plug-and-play produkty založené na čisté a bezpečné energii.“

Společnost si dala za cíl v kampani během měsíce vybrat 75 tisíc dolarů, třetiny této částky však dosáhla už během prvního dne.

Byl pro vás článek přínosný?