Hlavní navigace

Samořiditelná vozidla pomáhají v logistice těžařským společnostem

 Autor: © metamorworks - Adobe Stock
Vozový park australské těžařské firmy Fortescue Metals Group najel od roku 2012, kdy pilotní projekt odstartoval, přes 24,7 milionů kilometrů.
-ds 26. 3. 2019

Sdílet

Testování firmě umožnily vzdálené doly Pilara, kde téměř nehrozí nehody vlivem absence náhodných osob motajících se kolem dolů. Nyní však chce společnost pokrotit: po úspěchu v kontrolované oblasti chce svou flotilu otestovat i v městském prostředí.

Kromě toho Fortescue založí nové R&D centrum vyhrazené specifické na vývoj autonomních vozů, oblasti, které se obvykle věnují spíše automobilky a IT společnosti.

„Vznik autonomních systémů prohlubuje rychlé proměny světa, a my hodláme využít příležitostí, které to přinese těžařskému průmyslu i místním komunitám,“ prohlásila CEO firmy Elizabeth Gainesová.

Těžební společnost nedávno rovněž oznámila ambici zdvojnásobit počet svých autonomních vozidel a plánuje, že její operace budou v budoucnu plně autonomní – a doufá, že jako první na světě.

Fortescue nebude vyvíjet autonomní systémy interně, nebo spíše pouze interně – vedoucím vývojovým subjektem bude University of Technology v Sydney.

R&D centrum samotné bude stát ve městě Karratha, které si od testování samořiditelných přepravních vozidel slibuje zlepšení služeb a finanční stránky oblasti.

Ukazuje se tak, že na místech, kde vozidla nemohou (nebo by neměla) vůbec přijít do kontaktu s lidmi se autonomním systémům daří skvěle. Fortescue se klidně může stát pionýrem v oblasti, i díky tomu, že už si firma našla skvělý use-case, se kterým je očividně spokojena.