Hlavní navigace

Skype zpřístupnil konverzační roboty, prý změní způsob komunikace

1. 4. 2016

Sdílet

 Autor: © REIMUSS - Fotolia.com
Preview verzi nového klienta, který umožňuje využití softwaru postaveného na tzv. bots, či-li konverzačních robotech, představil Skype. Umožní díky vestavěné podpoře umělé inteligence například sjednávat schůzky, objednávat jídlo či bookovat hotely.

Tato technologie umožní do budoucna přicházet s novými produkty a službami, které podle tvůrců zcela změní způsob on-line komunikace. Funkci tzv. umělé inteligence v rámci aplikace Skype mohou testovat uživatelé v Austrálii, Kanadě, Velké Británii, Irsku, Indii, Novém Zélandě, Spojených státech a Singapuru.

Prozatím je technologie bots k dispozici pouze pro služby chatu. V blízké budoucnosti se však počítá také s jejím rozšířením na audio a video hovory. 

Celkem Skype uvedl v uplynulých dnech tři aktualizace, které se týkají technologie bots. Jednak jde o nového klienta pro Windows, Android, iPhone a iPad, který umožňuje využívání Skype Bots.

Dále je to také “preview” verze Skype Bots, které jsou zpřístupněné uživatelům z několika vybraných zemí světa. Právě od nich očekávají vývojáři ve Skype zpětnou vazbu, kterou promítnou do finální podoby produktu.

A konečně byl představen také program skype.com/developer, jenž umožňuje vytvoření vlastních individuálních bots.

V souvislosti s těmito kroky představila společnost Microsoft na konferenci Build 2016 funkci asistentky Cortany integrované do Skype chatu. Ta je schopna proaktivně vyhledávat informace, spravovat uživatelův kalendář a komunikovat s ostatními bots, které jsou pro uživatele relevantní.