Hlavní navigace

Specnaz - nová taktická FPS

19. 1. 2003

Sdílet

O tom, že i na Slovensku mohou vzniknout kvalitní hry, se vás pokusí přesvědčit bratislavští tvůrci Byte Software s připravovanou taktickou akcí Specnaz: Project Wolf. Vydejte se po stopách zmizelých speciálních kufříkových atomových bomb.

Mladí bratislavští tvůrci počítačových her Byte Software již přes rok pracují na taktickém FPS Specnaz: Project Wolf (specnaz - specialnogo naznacenija = speciální jednotky). Hra je zasazena do období po rozpadu Sovětského svazu, kdy Rusko trpí ekonomickou krizí a je nuceno zrušit své tajné základny, rozmístěné po celém světě. Některé z nich totiž ukrývají nebezpečný materiál v podobě raketových hlavic, plutonia a tzv. kufříkových atomových bomb. Proto ruská vláda vypracovala plány jak tento materiál co nejbezpečněji a nejrychleji dopravit zpátky do své země a na základny vyslala speciální jednotku těch nejlepších mužů, společně s obrněným transportním letounem IL76. Během návratu do Ruska však letoun za záhadných okolnosti zmizí. Po jeho stopách se vydá již zmiňovaná speciální jednotka a jedním z členů se stanete právě vy. Během putování zamíříte do Iránu, Afghánistánu, Mayanmaru, Jemenu a Uzbekistánu. V každé zemi na vás čeká 4-10 různě obtížných a rozlehlých misí.


Silnou stránkou hry budou zbraně. Dělí se na dvě velké skupiny: nepřátelské a vaší jednotky. Zatímco zbraně vaší jednotky budou dostupné ve zbrojnici, nepřátelské budete moci získat pouze od nepřátel. Celkový počet se tedy pohybuje kolem čtyřiceti a patří mezi ně například AK-74, AK-47, GSH-18, Colt Delta Elite a také nejrůznější granáty a výbušniny. Byte Software si pro Specnaz: Project Wolf vytvořili svůj vlastní engine Amoeba. Jeho přednosti jsou ve zobrazování venkovních prostranství, kde se většina akcí bude odehrávat. Nebudou zde existovat žádné hranice a dohlednost by měla být něco kolem čtyř kilometrů. To ovšem neznamená, že by hra měla v interiérech zaostávat. Velký důraz je kladen na realističnost prostředí. Na zásahový systém již však takový důraz kladen není a autoři používají starý dobrý způsob sedmi zásahových bodů - hlava + helma, tělo, ruce a nohy. Unikátní bude hra s jedním členem jednotky, kterým je vycvičený vlk. Ten by měl umět pokládat bomby na těžko přístupná místa či rychle a tiše zneškodnit nepřítele (jakoby ještě někdo neměl dost všech těch Rexů a super psů :o). Na sobě bude mít pak jakousi pomyslnou kameru, do které se budete moci libovolně přepínat. Očima ostatních spoluhráčů bohužel neuvidíme, a proto jim budeme muset zadávat nejrůznější úkoly a příkazy jako "běž tam a počkej na další instrukce", "zneškodni toho chlápka vlevo" apod.


Specnaz: Project Wolf je jako stvořený pro multiplayerová klání. Přítomny budou jak klasické módy, tak i ty, které jsou pro nezasvěcené zatím velkou záhadou. Však můžete posoudit sami: Deathmatch, Squadmatch, Specnaz vs. Delta, Capture the Nuke, Atomic Countdown a The Reconnaissance. Další neznámou pak také zůstává, kdo se ujme role vydavatele. Na hledání mají však braťa Slováci z Byte Software ještě čas - vydání hry je prozatím ohlášeno na konec roku 2003. Pro všechny fanoušky her typu Rainbow Six by to byl určitě hezký dárek pod stromeček.

Autor článku