Hlavní navigace

Textový ChatGPT už je zastaralý, co jej nahradí?

21. 2. 2023

Sdílet

 Autor: Internet Info DG
You.com věří, že budoucnost AI chatbotů je obrázková.

You.com, malý vyhledávač využívající umělou inteligenci, který se snaží konkurovat Bingu a ChatGPT, doznal změn a spustil vlastní chat YouChat 2.0. Oproti konkurentům se odklání od čistě textového rozhraní a do svých odpovědí přidává grafy, grafiku a kód.

Je pro vás u AI projektů zásadní rychlá návratnost investic?

Na první pohled YouChat 2.0 vypadá jako tradiční vyhledávač, zobrazující odpovědi nahoře a podrobnější, graficky bohatší informace dole. Pro srovnání: Bing odděluje svou odpověď na chatu do samostatného „okna“, které se otevírá nad tradičními výsledky vyhledávání. Jeho jediné grafické odpovědi mají podobu reklam, které rozbíjejí dlouhé textové odpovědi. ChatGPT do svých odpovědí nezahrnuje obrázky vůbec.

Má ale vůbec kombinace textu a obrázků význam? Ne, pokud jste zvyklí vyhledávat text a poté zamířit na webovou stránku. Pro vyhledávač to je však další zvrat v generování odpovědi ve formátu chatu, který je nyní doplněn další grafikou ze zdrojové stránky.

Deset obskurních funkcí Windows, které vás ohromí Přečtěte si také:

Deset obskurních funkcí Windows, které vás ohromí

You.com nazývá formát odpovědí YouChatu 2.0 „chat, aplikace, odkazy“, v němž jsou všechny tři možnosti poskytovány v „rozsáhlém jazykovém modelu podobném ChatGPT s odkazy na zdroje, vlastní aplikace a data v reálném čase“, uvádí společnost. 

příloha_ovladnete_sva_data

Za „aplikace“ přitom You.com považuje rozličné specifické zdroje informací (Reddit, TikTok, StackExchange apod.), z nichž je obsah vytažen a agregován. V tomto modelu, pokud vyhledáte cenu akcií, YouChat 2.0 otevře tento akciový graf níže. You.com uvádí, že tento model bude používat pro více než 50 aplikací a další budou přibývat.

Aktualizovaný model YouChat od You.com nemusí nutně znamenat zásadní změnu ve vyhledávání. Naznačuje však, že oddělení seznamu odkazů od prostého textového rozhraní chatu nemusí být věčné. Budoucnost vyhledávání tak může mnohem více připomínat stránky, ze kterých tyto vyhledávače čerpají informace.

Chcete dostávat do mailu týdenní přehled článků z Computerworldu? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.

Byl pro vás článek přínosný?