Hlavní navigace

V čem se liší slevové portály a jak fungují?

20. 9. 2018

Sdílet

 Autor: KompasSlev
Slevové portály a agregátory už v Česku fungují několik let a jejich popularita je stále veliká. K čemu jsou dobré a vyplatí se nám využívat je k nákupu?

Weby, které zprostředkovávají zvýhodněné nabídky nebo přímo nabízejí výhodné nákupy, vznikly inspirací zavedených amerických portálů, jako je například Groupon.com. V Česku existují dva typy těchto portálů:

  • Slevové weby přímo prodávající zlevněné služby a produkty
  • Weby, které agregují slevové nabídky na jednom místě

Nejznámějším zástupcem první kategorie je u nás Slevomat. Jeho nabídku tvoří především služby a zážitkové pobyty, velkou část už ale také tvoří i klasické spotřební zboží. Důvodem, proč i firmy chtějí prodávat své produkty a služby levně, je především propagace a zvýšení věrnosti zákazníků.

Společnosti získávají další prostor ke zviditelnění se a zákazníci, kteří na Slevomatu nebo jiném portálu zakoupí poukaz, například na večeři do restaurace, obvykle v podniku utratí více peněz, a především se vracejí, ať už na nové nabídky nebo s normální cenou. Díky tomu firmy neprodělají, naopak se jim vyplatí být součástí takových katalogů.

Cloud22

Agregátory slev fungují trochu jinak. Jejich cílem není prodej přímo na jejich webu, ale shromáždění nabídek a jejich zprostředkování. Spotřebitel si díky webům, jako je například KompasSlev, může udělat přehled, které obchody zrovna nabízejí výhodněji zboží, jež právě shání. Agregují akční letáky Globus, Lidl, Penny a všech dalších potravinových řetězců a usnadňují uživateli orientaci na trhu.

Jako mnoho dalších oblastí, i obchodní řetězce a spotřebitelské podniky budou v budoucnu ke svým promoakcím a zvýhodněným nabídkám naplno využívat internetové platformy a pravděpodobně se zcela oprostí se od jejich papírové podoby.

Autor článku