Hlavní navigace

Blíží se éra všudypřítomné inteligence, věří analytici z Deloitte

20. 2. 2019

Sdílet

 Autor: Fotolia
Pokroky v hardwaru a softwaru umělé inteligence poháněných umělou inteligencí dávají růst množství chytrých zařízení, které dokáží rozpoznat a reagovat na vjemy zrakové, zvukové a další, a často ani nevyžadují trvalé připojení ke cloudu.

Od robotů přes kamery až po zdravotnická zařízení, chytrá zařízení masivně nastupují a jejich cílem je zjednodušit život člověka; byť zpočátku to tak jednoduché asi nebude.

 

Nová generace umělé inteligence

Ještě zajímavější je potenciál jejich využití v průmyslové sféře. Chytré stroje pomohou rozšířit současné trhy, ohrozit nové i staré a proměnit způsob, jakým firmy nabývají zisků a snižují náklady.

To alespoň tvrdí zpráva Deloitte pro Harvard Business Review.

Rychlé pokroky v technologií a rostoucí investice do inovací v umělé inteligenci signalizují, jak rychle se hromadné osvojování a nasazovaní AI blíží. Pokroky v softwaru a hardwaru navíc AI přesunují z data center až do spotřebitelských zařízení, jako jsou smartphony.

Procesory specificky vystavěné na vykonávání algoritmů strojového učení za udržení vysoké úspornosti se už na trhu vyskytují. Vědci z MIT například nedávno představili procesor schopný využít neuronové sítě a počítat je 3x až 7x rychleji než jakékoliv předchozí existující procesory; a to s až o 95 % nižší energetickou náročností.

Desítky společností pracují podle Deloitte na nové generaci AI procesorů pro využití v datových centrech i mimo ně; a přitahují investice.

soutez_casestudy

Analytici Deloitte předpokládají, že v letošním roce zde bude už více než půl miliardy mobilních čipů, na kterých poběží strojové učení; budou na chytrých mobilech, tabletech i jiných přístrojích. Kromě toho, že se však AI zlepšuje, je také obsažena v mnohem větším počtu služeb a zařízení; stává se tak všudypřítomnou a podle Deloitte se také blížíme do éry „všudypřítomné inteligence“ (pervasive inteligence).

Stroje se budou postupně stále více učit ze svých zkušeností, adaptovat na nové situace a předvídat důsledky. Spolupráce mezi jednotlivými přístroji a lidskými zaměstnanci bude běžná.

Byl pro vás článek přínosný?