Hlavní navigace

Bojíte se ataků DDoS? Možná už nemusíte

15. 5. 2012

Sdílet

 Autor: Designer_Andrea - Fotolia.com
Specializované appliance FortiDDoS chrání firemní uživatele i velké operátory před distribuovanými ataky na odmítnutí služeb.

Nově uvedené systémy zahrnují modely FortiDDoS-100A, FortiDDoS-200A a FortiDDoS-300A. Zařízení jsou vybavena proprietárními procesory ASIC, které jsou podle výrobce schopné zmírnit dopad útoku DDoS a zároveň zajistit velmi malou dobu odezvy (latenci).

Latence menší než 26 mikrosekund prý předchází ztrátě dostupnosti kritických systémů, serverů a aplikací. Zařízení FortiDDoS  mají podle Fortinetu i nízké nároky na správu.

FortiDDoS nabízejí rozdělení sítě až na 8 částí; pro každé z takto virtualizovaných prostředí je pak možné nezávisle nastavit vlastní bezpečnostní politiku.  Analýza současného provozu sítě i historických dat dává v reálném čase přehled o hlavních útocích i jejich zdrojích.

Vysoký výkon systému prý odstraňuje častý problém konkurenčních řešení, kdy je síťový provoz ochromen v důsledku vzniku „úzkého hrdla“. Možnost rozdělení sítě brání tomu, aby útoky na jednu část sítě ovlivnily fungování ostatních segmentů.

soutez_casestudy

„Množství útoků DDoS v posledním roce významně vzrostlo. Hlavním důvodem pro útoky DDoS jsou dnes stejně tak finanční jako politické motivy. Kybernetičtí zločinci jejich prostřednictvím zahlcují internetové spojení nebo přetěžují aplikační servery, což způsobuje nedostupnost webů i dalších služeb. Rizika útoků DDoS rostou s tím, jak firmy používají stále více model „software jako služba“ (SaaS) a služby poskytované prostřednictvím veřejných cloudů,“ tvrdí Vladimír Brož, Fortinet Country Manager pro ČR, SR a Maďarsko.

V případě finančního motivu spustí pachatelé obvykle nejprve demonstrační útok a pak vydírají hrozbou jeho opakování. Politicky motivované útoky se snaží organizaci poškodit tím, že vyřadí z provozu její služby. Bez ohledu na motiv útoku ale platí, že eventuální výpadek nezpůsobí problémy pouze zaměstnancům, partnerům a zákazníkům společnosti, ale může ohrozit i důvěryhodnost samotné značky.

Byl pro vás článek přínosný?