Hlavní navigace

Ericsson: Spotřebitelé kladou důraz na životní prostředí

 Autor: @ Supplied Art, Ericsson
Stále více spotřebitelů se při rozhodování o koupi produktů nebo technologií zamýšlí nad tím, zda mohou pomoci zlepšit životní prostředí a přemýšlí nad udržitelným způsobem života.
David Slouka 9. 6. 2020

Sdílet

  • Nejnovější ConsumerLab zpráva společnosti Ericsson "Consumers, sustainability and ICT" se zabývá názorem spotřebitelů na environmentálně udržitelný životní styl
  • Zájem spotřebitelů o životní prostředí v posledních dvou desetiletích prudce stoupl
  • 36 % spotřebitelů chce, aby jim chytrá zařízení pomohla zlepšit životní prostředí

Na základě kvantitativní studie na vzorku 12 000 uživatelů internetu z celého světa odhaluje zpráva současné názory spotřebitelů na environmentálně udržitelný životní styl.

Spotřebitelé kladou odpovědnost na sebe

Průzkum Ericssonu ukazuje, že zájem spotřebitelů o životní prostředí a udržitelnost zřejmě stoupá. Ještě před dvaceti lety se znečištění ovzduší a vody obával pouze jeden z pěti spotřebitelů, nyní je to téměř jeden ze dvou. Zvýšil se také podíl spotřebitelů, kteří se zamýšlejí nad změnou klimatu a globálním oteplováním – z 13 % spotřebitelů na 50 %, což je už skutečně významný rozdíl, zřejmě ovlivněný přírodními katastrofami, suchem a podobně z minulých let.

Studie se zabývá také názory spotřebitelů na to, kdo nese odpovědnost za zmírňování dopadů na životní prostředí. 8 z 10 spotřebitelů považuje za zodpovědné za ochranu životního prostředí vlády, přičemž přibližně 70 % z nich považuje za odpovědné také občany. Je zřejmé, že spotřebitelé vidí potřebu začít společně jednat, přičemž 5 z 10 očekává, že firmy přijmou svůj díl odpovědnosti.

Spotřebitelé považují technologické inovace za zásadní pro řešení budoucích environmentálních problémů. 36 % z nich by dále chtělo, aby jim jejich zařízení pomohla zlepšit životní prostředí.

„Nástroje a služby v oblasti ICT mohou významně pomoci spotřebitelům ve snaze o snižování jejich osobních dopadů na životní prostředí,“ říká Zeynep Ahmet Vidal, vedoucí výzkumný pracovník společnosti Ericsson Consumer & IndustryLab a autor zprávy. „Výsledky našeho průzkumu dokazují, že spotřebitelé vnímají ICT technologie jako užitečné v každodenním životě, ať už jde o zlepšení životního prostředí, zdraví, snížení nákladů nebo zajištění pohodlí. ICT technologie mají také potenciál umožnit inovace v oblasti boje proti změně klimatu.“