Hlavní navigace

Facebook propadl ve studii spokojenosti uživatelů

19. 7. 2011

Sdílet

Ve studii společnosti ForeSee Results se Facebook umístil z hlediska spokojenosti amerických uživatelů na posledním místě.

I když je potřeba přiznat, že od předchozího průzkumu si mírně polepšil (ze 64 bodů v minulém roce na 66 bodů letos z celkových možných 100), stále je ve studii označované jako ACSI (American Customers Satisfaction Index) mezi sociálními sítěmi na posledním místě.

Autor studie Larry Freed, který je současně CEO společnosti ForeSee Results, označil uživatelskou zkušenost s Facebookem jako bídnou a podle něj tato sociální síť těží jen se svého monopolního postavení na trhu. To ale nemusí trvat věčně. Podle Freeda může dojít k velmi rychlé změně, pokud se spokojenost uživatelů nezlepší. Hlavní hrozbou pro Facebook je podle něj nedávno spuštěný projekt Google+, který lze považovat za regulérní konkurenci pro Facebook a může výrazně narušit trh se sociálními sítěmi. Řada nespokojených uživatelů Facebooku již delší dobu hledá životaschopnou alternativu, kterou ovšem dosud nenalézala. Google ale může přinést výraznou změnu a jeho nová síť (která je stále zatím v testovacím režimu) měla v minulém týdnu více než 10 milionů uživatelů, z toho desítky tisíc i z Česka. Nyní se hovoří již o 20-25 milionech a chystají se také firemní profily pro Google+. Tento dramatický nárůst svědčí o intenzivní migraci uživatelů. Aktivity v oblasti sociálních sítí také začal vykazovat Microsoft, který je zatím s Facebookem v partnerském vztahu, více viz článek Microsoft možná brzy spustí vlastní sociální síť.

Zástupci Facebooku ke studii říkají, že tuto zpětnou vazbu berou vážně a budou se snažit vytvářet jednoduché, rychlé a inovativní služby, které umožní bezpečné spojení s přáteli. Těmi může být např. nedávné uvedení videochatu ve spolupráci se Skypem nebo uvolnění javové aplikace pro přístup k Facebooku pro běžné telefony (tj. ne-smartphony).

Nejlépe se v kategorii sociálních médií ve studii společnosti ForeSee umístila Wikipadia se 78 body, což je o jeden bod více než vloni, následovaná sítí YouTube od Googlu se 74 body, což je také o jeden víc než loni. Google+ do studie zařazen nebyl.

Co se týká vyhledávačů, zde Google posílil z 80 bodů na 83, také Bing od Microsoftu si polepšil ze 77 na 82 bodů, což je podle Freeda znamením, že se stává regulérní alternativou ke Googlu. Portál Ask.com získal 80 bodů oproti loňským 73, Yahoo 79 a MSN pak 78 bodů.

Byl pro vás článek přínosný?