Hlavní navigace

Firma založená na AI: Automatizovat a zjednodušovat

9. 10. 2020

Sdílet

 Autor: Juniper
Umělá inteligence je dnes už dobře známý pojem, ovšem v podnikovém prostředí nabírá mnoha podob. Jak vybudovat podnik, který skutečně pohání AI?

Automatizace procesů a sítě spolu s perfektní uživatelskou zkušeností je základní kombinace, na kterou aspiruje „síťová AI“ od firmy Juniper. Je to jednoduchý koncept – zjednodušení, zlepšení, zpříjemnění.

Podniky založené na umělé inteligenci musejí především disponovat funkční firemní sítí, kterou lze snadno a bezpečně spravovat. Juniper představil své první řešení před 5 lety, a od té doby svou vizi rozšířil pomocí loňské akvizice společnosti Mist; současná platforma je už 4. generace.

Pro nespočet podniků představuje slovo AI pouze lákavý buzzword bez reálného základu; kupříkladu průzkum od londýnských analytiků MMC zmiňuje, že 40 % podniků, které podle vlastních slov pracuje s AI, vůbec technologii nevyužívá.

Juniper poukazuje na několik produktů a služeb, kde je v praxi umělá inteligence využita:

  • Juniper Mist WAN Assurance – analytika a řešení problémů pomocí Mist AI v praxi zlepšuje uživatelskou zkušenost. WAN Assurance má pomáhat s SD-WAN řešeními a s podporou LAN, WLAN a WAN se platforma AI-driven Enterprise posunuje už do 4. fáze své existence.
  • Marvis conversational interface. Virtuální asistent využívající algoritmy umělé inteligence přináší interaktivní a inteligentní řešení problémů, které se pomocí neustálých inputů od samotných uživatelů a administrátorů dále zlepšuje.

Proč WAN Assurance a Marvis?

SD-WAN řeší většinu problémů spojených s tradičními WAN implementacemi, to je pravda. Většina SD-WAN nabídek na trhu je poněkud zastaralá, Juniper své řešení považuje za vhodnější, a to díky širokému množství dostupných dat, které správcům sítě umožňují lépe se rozhodovat.

Dostupné metriky analyzuje umělé inteligence a algoritmy strojového učení za využití prvků jako jsou kupříkladu pokročilé rozhodovací stromy. Monitoring uživatelů a jejich spokojenosti a zkušenosti při využívání služeb je tak praktické okamžité.

soutez_casestudy

Marvis zase pomáhá IT administrátorům odhalit problémy a dává jim tipy, jak optimalizovat zákaznickou zkušenost. Novinkou je ovládací panel, kde jsou centralizované všechny problémy se sítí bezdrátovou i pevnou. Kromě toho je Marvis schopen komunikovat obdobně jako chatbot.

Platforma Juniper Mist je v podstatě založená na v titulku zmíněné automatizaci činností a na jejich zjednodušení. Díky vstupním datům si algoritmy analyzují nejlepší možnost postupu, kterou následně člověk posoudí a rozhodne se.

Byl pro vás článek přínosný?