Hlavní navigace

Geolokační služby ideálním nástrojem pro byznys

27. 6. 2011

Sdílet

Dlouhou dobu byly geolokační aplikace záležitostí hlavně severoamerického kontinentu, nyní se však mnoho z nich uchytilo také u nás.

Zde je trojice geolokačních, resp. geosociálních služeb, které mají v našich končinách největší šanci na úspěch. Jak díky nim přilákat nové zákazníky?

I. Foursquare
Pravděpodobně nejznámnější geolokalizační aplikace v minulém týdnu pokořila hranici 10 miliónů uživatelů, kteří denně použijí až 3 milióny check-inů. Nejnovějším počinem společnosti je dohoda s finanční skupinou American Express, jejíž zákazníci si mohou propojit své kreditní karty s účtem na Foursquare.

Nezáleží na tom, jak velká jste firma. Přístup k technologii máte stejný jako milióny dalších uživatelů. Existuje mnoho různých způsobů, jak potencionální zákazníky přimět k “čeknutí” vašeho podniku a dát tak o něm vědět dalším lidem. Zajímavý přístup zvolil například Starbucks, který nabízí odznáček Barista každému, kdo se přihlásí v pěti různých kavárnách Sturbucks. Tzv. starostům (lidem s největším počtem check-inů) pak nabízí Frappuccino zdarma.

II. Google Maps
Většina lidí používá webové mapy hlavně v případě, že se potřebuje dostat z bodu A do bodu B. Možností je přitom mnohem více. Například Google Maps pro přístroje Android již nějakou dobu obsahují funkci pro hodnocení míst v reálném čase a díky check-inům je možné se k danému místu také přihlásit, tedy informovat o tom své okolí. Tímto spojením Google zcela smazal rozdíl mezi mapovou aplikací a geosociální sítí.

Obě funkce je možné synchronizovat s Google Latitude, obdobou Foursquare. Sám o sobě Latitude nenabízí nic, co by nezvládl Foursquare. Zabudováním check-inů do Google Maps se ale počet potenciálních zákazníků rozrostl o 200 miliónů lidí. Nemusí jít přitom o příznivce sociálních sítí, ale běžné uživatele mapových služeb.


III. Facebook Places
Základními rysy se tato služba podobá Foursquare, pouze nepoužívá systém starostů. Jejím prostřednictvím můžete své přátele informovat o aktuální poloze, přičemž označit lze i další přítomné osoby.

Velkou výhodou Facebook Places je skutečnost, že jde o nativní aplikaci Facebooku. Takže zatímco Foursquare má přes 10 miliónů uživatelů, u Facebook Places se toto číslo může vyšplhat až na 600 miliónů. To samozřejmě za předpokladu, že službu začnou používat všichni uživatelé Facebooku. Skutečný počet uživatelů Facebook Places sice nebyl zveřejněn, přesto se vyplatí do této služby investovat čas. Dokonce více než do rostoucího, přesto stále neziskového projektu, jakým je Foursquare.

Byl pro vás článek přínosný?