Hlavní navigace

HPE Greenlake – 7 nejčastějších otázek na IT jako službu

 Autor: Shutterstock
Jak využívat nejmodernější hardware, aniž byste jej museli vlastnit?
PR článek 4. 8. 2021

Sdílet

Představte si, že byste měli ve své firmě k dispozici vždy nejmodernější IT systém a hradili ho pouze formou měsíčních poplatků. Takovou možnost nabízí služba GreenLake společnosti HPE.

Nabídka softwaru jako služby už dnes není nic výjimečného. Ale co kdyby se tato služba rozšířila i na hardware do vašeho datacentra a cloudová úložiště? Stále více firem objevuje výhody, které jim poskytuje outsourcing kompletního IT jako služby. Díky HPE můžete mít své IT kapacity pod kontrolou a rychle reagovat na měnící se potřeby. Připravili jsme odpovědi na nejčastější otázky, které zákazníci ohledně HPE GreenLake pokládají.

Jaký je rozdíl mezi IT jako službou a leasingem?

V případě IT jako služby platíte jen za to, co skutečně využíváte. Ny rozdíl od leasingu, kdy platíte každý měsíc stejnou částku bez ohledu na to, jestli je vaše spotřeba stále stejně vysoká.

Jak začíná spolupráce s HPE?

Partneři HPE GreenLake zákazníkovi pomohou stanovit jeho aktuální potřeby i plánované požadavky. Analyzují jeho spotřebu v minulosti a zajistí, že jeho infrastruktura bude optimálně nastavena, aby neplatil zbytečně. U každého zákazníka se počítá s určitou rezervou na navýšení, za tu však zákazník platí až ve chvíli, kdy ji začne skutečně využívat. 

Jak se v HPE dozvědí, jakou kapacitu zákazník má a potřebuje

Integrovaný nástroj systému GreenLake každý měsíc vyhodnocuje spotřebu daného IT systému. Zákazník má neustálý přehled o tom, co a kde spotřebovává. Dozví se také, kolik zdrojů bude pravděpodobně konzumovat v budoucnu. Pokud zákazník začne spotřebovávat více kapacity, služba HPE GreenLake je připravena na to rychle reagovat. 

Může firma s HPE GreenLake ušetřit?

Na základě dosavadních zkušeností je úspora s HPE GreenLake oproti vlastnímu IT systému odhadována na 22–30 %. K úspoře významně přispívá zejména účtování na základě reálné spotřeby výkonu, prostoru a služeb. 

V případě on-premise řešení zákazníci obvykle návrh systému předimenzují a následně využívají v průměru jen 45 % svých IT kapacit. Důsledkem je promarněný kapitál, který by se dal využít jinde.

Jak rychle dokáže HPE reagovat na změny v potřebách firmy?

Ve srovnání s klasickým rozšiřováním IT zdrojů prakticky ihned. Úprava stávajícího řešení navíc zahrnuje kompletní balíček softwarových a hardwarových služeb, které není nutné řešit jednotlivě. Nehrozí situace, že stávající hardware přestane odpovídat požadavkům aplikací nebo že dojde prostor pro ukládání dat. Do roku 2022 plánuje HPE Greenlake nabídnout jako službu kompletní portfolio svých produktů. 

Jak se služba HPE GreenLake účtuje?

Účtuje se na základě reálné spotřeby výkonu, prostoru a služeb. Parametry je možné průběžně upravovat, samotný systém neustále analyzuje práci s daty a dokáže předvídat potřebu zvyšování či snižování kapacit. Každý zákazník předem ví, jaké prostředky bude využívat a kolik za ně platit.

Na koho se obrátit, když mám zájem o HPE GreenLake?

Obraťte se na některého z prověřených a spolehlivých partnerů HPE. S nasazením, instalací a správou řešení HPE GreenLake vám pomohou odborníci ze společnosti S&T. Díky svým zkušenostem ho dokážou propojit s celou řadou dalších cloudových řešení a navrhnout optimální systém pro vaši firmu.