Hlavní navigace

iPhone 4S: První uživatelé hlásí problémy

19. 10. 2011

Sdílet

 Autor:
Za první víkend dodávek nového modelu iPhone 4S se prodalo po světě kolem 4 milionů kusů. Někteří uživatelé ovšem již hlásí s jejich novým telefonem problémy.

Je pravda, že potíže doprovázely snad každé uvedení nového iPhonu a v případě iPhone 4S nejsou (zatím) tak závažné, jako třeba v případě iPhone 4, kdy se zjistily závažné problémy s kvalitou signálu při dotyku antény a Apple proto musel dodávat k přístrojům i pouzdra zdarma. iPhone 4S má již anténu přepracovanou, ale některé z jeho nových funkcí přidělávají prvním uživatelům vrásky na čele.

Nefungující Siri
Na fóru podpory Applu a na Twitteru řada uživatelů tvrdí, že funkce virtuální hlasové asistentky označovaná jako Siri, nefunguje. Když zadají telefonu dotaz, odpovědí je chybová hláška tvrdící, že se Siri nemůže připojit do sítě.

K vyřešení problému radí web Business Insider nejprve Siri vypnout v nastavení iPhonu, pak provést kompletní reset přístroje (Settings > General > Reset > Reset All Settings) a následně Siri znovu zapnout. Někteří další pak radí, že problém vyřeší povolení datového roamingu, což ale může v případě cestování do jiných zemí přijít uživatele draho. Nicméně skutečnou příčinu problému ani spolehlivé řešení nikdo nezná a potvrzuje to skutečnost, že Siri je zatím stále v beta verzi.

Mimochodem web Letem světem Applem informoval, že služba Siri může být zprovozněna i na telefonech iPhone 4 a že tým vývojářů skupiny Limera1n již intenzivně pracuje na jejím přeportování pro starší model. To mimochodem potvrzuje, že původní záměr Applu nabídnout Siri jen pro iPhone 4S byl jen marketingový tah znevýhodňující majitele iPhone 4, protože ve skutečnosti není žádný důvod, aby na starším modelu tato funkce nebyla dostupná a Apple se tak jen snažil iPhone 4S oproti předchozí verzi za každou cenu zvýhodnit.

Pomalý přenos dat
Někteří američtí uživatelé, kteří jsou zákazníky operátora Sprint, si také stěžují na nízkou rychlost přenosu dat s novým iPhone 4S. Jeden z uživatelů tvrdí, že nejde o problém pokrytí, ale přímo přístroje, protože s konkurenčním Samsungem Galaxy S II dosáhl značně vyšších rychlostí a tento závěr potvrdil ještě s přístrojem Evo 3D od Sprintu. Také web Gizmodo informoval, že uživatelé iPhone 4S v síti Sprint mají nejnižší průměrné rychlosti datových přenosů, ale situace zatím také nebyla řešena. Lze předpokládat, že problém by mohl být spíše na straně operátora a že by se mu mohlo povést problémy odstranit.

Potíže s aplikacemi
Také uvedení nového iOS 5 přineslo problém s během některých aplikací, které pod iOS 4 chodily bez potíží. Například služba Google Voice musela být stažena z App Store od Applu kvůli pádům pod iOS 5. Instapaper má problém s off-line funkcionalitou u přístrojů, které mají téměř zaplněnou svojí úložnou kapacitu, protože iOS5 maže jiným způsobem cachovaná data než iOS 4. Drobné problémy se objevují i u řady jiných aplikací a bude nyní na vývojářích, jak rychle je dokáží upravit a přizpůsobit novému operačnímu systému.

Byl pro vás článek přínosný?