Hlavní navigace

Možnosti pro správu e-mailů a kontrolu spamu v Outlooku - 6.díl

3. 1. 2019

Sdílet

 Autor: © SP-PIC - Fotolia.com
Odfiltrujte spam pomocí funkcí integrovaných v programu MS Outlook.

Předcházející díl

 

Spam je takřka všudypřítomný, a to i přes veškerou naši snahu se mu co možná nejvíce vyhnout. V boji proti spamu se hodí i některé funkce, které jsou integrovány v Outlooku. Pojďme se podívat na to, co může proti spamu učinit prakticky každý z nás a aby toho nebylo málo, ještě přidáme několik tipů pro práci s Outlookem ve firemním prostředí.

5. Pravidelně a často kontrolujte obsah složky určené pro spam

Všechny filtry pro blokování spamu a phishingových útoků včetně pravidel, která je umožňují detekovat, se řeší na několika úrovních. Kromě filtrů a pravidel, která si vytváříte sami na svém počítači, se pro ochranu uživatelů před škodlivými či nevyžádaným obsahem a komunikací používají ochrany na úrovni programu pro práci s elektronickou poštou, na úrovni antivirového programu, na úrovni vašeho poskytovatele připojení k Internetu, na úrovni správce sítě a na dalších úrovních. Často velmi agresivní techniky všech těchto systémů pro filtrování nevyžádané elektronické pošty mohou způsobit, že omylem vytřídí jako spam i e-maily, které spamem nejsou, a naopak je uživatel třeba netrpělivě očekává.

soutez_casestudy

Proto je třeba na všech úrovních často kontrolovat obsah složek pro nevyžádanou poštu, a to zvláště tehdy, pokud očekáváte e-mail týkající se komunikace, která zatím nikdy neproběhla a probíhá poprvé (například pokud navazujete kontakt s osobou, se kterou jste dříve nijak nekomunikovali). Kontrola na úrovni poskytovatele vašeho připojení k Internetu je velmi jednoduchá, protože většina poskytovatelů připojení k Internetu nabízí v rámci svých služeb i aplikaci pro práci s elektronickou poštou, a tato aplikace často obsahuje i složku pro nevyžádanou poštu. Zásady zabezpečení definované ve firmách už tak flexibilní být nemusí a kontrola nevyžádané pošty tak nemusí být až tak samozřejmá. Pokud tedy nějaké e-maily, které vám měly dorazit, postrádáte, pak kontaktujte správce sítě, zda vám může umožnit přístup ke složkám pro nevyžádanou poštu a podívat, se, zda tam náhodou neskončily vámi očekávané e-maily. Pokud tomu tak není, pak požádejte své přátele, kolegy a známé, aby sledovali komunikaci s vámi a dali vám třeba telefonicky vědět, pokud jim do nějaké doby neodpovíte. Další možnost spočívá v tom, aby v případě, pokud to zásady zabezpečení firmy umožňují, jste mohli použít druhou záložní e-mailovou adresu, která by zachycovala komunikaci, která standardně končí ve složkách pro nevyžádanou poštu firmy.

 

Byl pro vás článek přínosný?