Hlavní navigace

Okamžitá monetizace videí pomocí umělé inteligence

7. 7. 2020

Sdílet

 Autor: Sikov @ Fotolia.com
Česká firma se slovenským vedením, Cinnamon, se zabývá monetizací videí, textu a obrazu za uživatelem reálně shlédnutý obsah.

Je to podivná směsice technologií: Umělá inteligence, blockchain, rozpoznávání obličeje, zkrátka sbírka nejčastějších buzzwordů na českém internetu. Co je na tom zvláštní – v tomhle případě to totiž vypadá, že by to reálně mohlo vypadat.

Ostatně, perspektivní budoucnost firmy ukazuje i její financování, Cinnamon totiž přilákal i investory ze Silicon Valley.

Zamíření celé společnosti je především na velikostně střední a menší tvůrce obsahu. Jsou tím míněni jak různí influenceři na instagramu, hráči na Twitchi nebo tvůrci obsahu na YouTube, tak třeba lokální zpravodajské servery.

Premisa je jednoduchá – „krátký“ obsah – třeba Stories na Instagramu – přilákají uživatele na často mnohem delší obsah nahraný na YouTube a podobně. Zkrátka, Cinnamon razí názor, že upoutávka je stejně důležitá jako samotný obsah. Pomocí mikroplateb chtějí právě toto tvůrcům zmonetizovat.

Cinnamon odměňuje tvůrce za délku, kterou uživatel nad obsahem stráví, v případě videí pomocí mikroplateb vyplácí peníze za každou zhlédnutou sekundu. Technologií, která to umožňuje, je blockchain, konkrétně Interledger. Cinnamon si od tohoto řešení slibuje nahrazení současného modelu, kdy jsou do videí vkládány reklamy, které konzumaci obsahu ze strany uživatele narušují.

Za jednoduchou obálkou se skrývají algoritmy strojového učení (učení s učitelem), kde umělá inteligence ve spojení s rozpoznáváním obličeje určí, jak jaká část videa na uživatele působí, a tedy kterou její část vybrat jakožto krátkou ukázku: Trailer, chcete-li.

Ačkoliv je na místě určitá skepse, Cinnamon přeci jen ještě má hodně práce před sebou, po diskuzi s vedením firmy a jejím CEO Róbertem Tarabčákem se nelze ubránit jistému optimismu: Nápad je to dobrý a v případě stejně funkčního provedení může jít o pěkný doplněk pro rychle rostoucí trh menších tvůrců obsahu na sociálních sítích.