Hlavní navigace

Přestala vám tisknout tiskárna s Windows 10? Tady je řešení problému

29. 7. 2022

Sdílet

 Autor: Fotolia © ruslan1117
Používáte-li tiskárny připojené skrz USB, můžete zažívat problémy s tiskem. Jeden z nich zatím nemusí mít řešení.

Pokud máte problémy s tiskem na tiskárnách s USB připojením a řadíte se mezi uživatele Windows 10, nejste sami. Microsoft aktuálně řeší bug, který se týká celého operačního systému. Poprvé jej zaznamenal 22. července a dosud neopravil. Konkrétně může docházet ke dvěma problémovým scénářům: Windows 10 mohou zobrazovat duplicitní kopie nainstalovaných tiskáren a nebo, hůř, tisk na tiskárně připojené USB kabelem se vám vůbec nepodaří.

Je pro vás u AI projektů zásadní rychlá návratnost investic?

Problém? Microsoft dle všeho sám pořádně neví. Pokud jste mezi uživateli, kteří něco takového v nedávné době zakusili, máte problém nahlásit přes Centrum Feedback a postupovat následovně:

  • Kliknout na Nahlásit problém a shrnout svou zpětnou vazbu včetně nepovinného pole Podrobnější vysvětlení.
  • V sekci Zvolte kategorii zatrhněte Problém, zvolte Zařízení a ovladače a subkategorii Tisk.
  • Dále v sekci Najděte podobnou zpětnou vazbu zvolte Nová zpětná vazba.
  • V poslední sekci Přidejte další podrobnosti svůj problém popište do co možná největšího detailu a odešlete.

A mezitím? Jde-li o problém s duplicitními tiskárnami, Microsoft doporučuje následující:

příloha_ovladnete_sva_data

  • Otevřete Nastavení a zamiřte do sekce Zařízení – Tiskárny a skenery.
  • Pokud v ní najdete duplicitní instalaci existující tiskárny, zkuste ji použít k tisku. Měla by fungovat.
  • Pokud potřebujete použít původní instalaci, klikněte na Spravovat u té duplicitní, v jejích Vlastnostech otevřete záložku Porty a zaznamenejte si označení používaného portu.
  • Následně otevřete Vlastnosti a Porty originální tiskárny a ze seznamu vyberte port používaný duplicitní tiskárnou. Je-li původní tiskárna v pořádku, můžete duplicitní kopii tiskárny odstranit.

Na druhý problém s tiskem nicméně Microsoft žádné konkrétní řešení prozatím neposkytl. Nabízí se tak ta obvyklá jako je aktualizace ovladače tiskárny anebo odstranění a následná reinstalace zařízení. 

Odstranění lze po kliknutí na model v Nastavení – Zařízení – Tiskárny a skenery provést snadno kliknutím na tlačítko Odebrat. Pokud by ani taková reinstalace nestačila, bude nezbytné počkat na to, až Microsoft přijde s řešením.

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.

Byl pro vás článek přínosný?