Hlavní navigace

Tip: 5 pokročilých tipů a triků pro práci s Gmailem - 3. díl

6. 6. 2012

Sdílet

 Autor: © lichtmeister - Fotolia.com
Dnešní díl věnujeme nastavení automatického odesílání zpráv informujících o vaší nepřítomnosti. Tato funkce se hodí především tehdy, pokud mail používáte pro pracovní účely a odjedete na dovolenou.

Zřídili jste si poštovní schránku Gmail a rádi byste poznali, co vše vám kromě základních funkcí nabídne? Podívejte se na následujících pět tipů a triků, které vám pomohou s poštou pracovat efektivněji.

 

1. dílNastavení oznamování na pracovní ploše

2. dílRychlé vkládání vícera příloh, Vzdálené odhlášení z Gmailu

3. dílAutomatické zasílání zprávy o nepřítomnosti

4. dílZískejte podrobnější infromace o svých kontaktech

 

4) Automatické zasílání zprávy o nepřítomnosti

Léto a tím i doba prázdnin a dovolených jsou doslova za rohem. Chystáte-li se na dovolenou, nezapomeňte si nastavit automatické zasílání zpráv o vaší nepřítomnosti.

Každému (kromě spamu a zpráv posílaných do mailing listu, jehož příspěvky odebíráte), kdo vám v době vaší dovolené pošle e-mail, se automaticky odešle vámi formulovaná zpráva o nepřítomnosti. Pokud vás dotyčný po čtyřech dnech kontaktuje e-mailem znovu, pošle Gmail další upozornění na to, že jste aktuálně nepřítomni. Automaticky zasílanou odpověď v nepřítomnosti nastavíte následovně:

1) Klepněte na ikonku ozubeného kolečka v Gmailu a zde vyberte položku Nastavení.

2) Na záložce Obecné vyberte v sekci Odpověď v nepřítomnosti položku Zapnout automatickou odpověď v nepřítomnosti.

3) V dalším kroku zadejte předmět a obsah zprávy o nepřítomnosti, která se bude během doby, kdy jste na dovolené, odesílat.

4) Pokud si nepřejete, aby kdokoliv věděl, že jste na dovolené, povolte možnost Odpověď zasílat pouze lidem v mých kontaktech. Pak se bude zpráva o vaší nepřítomnosti zasílat pouze těm, kdo vás kontaktují a zároveň jsou uvedeni v seznamu vašich kontaktů.

odpoved v nepritomnosti

Pokud používáte Google Apps, budete mít k dispozici i možnost poslat odpověď o nepřítomnosti pouze lidem z vaší domény. Pokud povolíte obě možnosti, zašle se automatická odpověď o nepřítomnosti pouze uživatelům, kteří jsou jak ve vašich kontaktech, tak ve vaší doméně. Vámi provedená nastavení nakonec potvrďte stiskem tlačítka Uložit změny. Po návratu z dovolené pak klepněte v proužku v horní části stránky vaší Gmailové schránky na položku Ukončit.

soutez_casestudy

 

V příštím závěrečném díle se podíváme, jak získat podrobnější informace o svých kontaktech.

Byl pro vás článek přínosný?