Hlavní navigace

Tip: Reklamy Google - jak fungují a jak je přizpůsobit - 1.díl

29. 11. 2011

Sdílet

Pravděpodobně jste si již někdy všimli, že reklamy zobrazované ve vyhledávači Google a v Gmailu svým obsahem až podezřele korelují s vaším vyhledáváním či korespondencí. Není to náhoda.

Přiznejme si to, chování reklam, jež jsou integrovány do vyhledávače Google a emailového klienta Gmail, by se dalo popsat přinejmenším jako záhadné. V jednu chvíli můžete nabýt dojmu, že kategorie reklam až s nápadnou přesností odpovídá vašim dotazům, jindy je nabízené zboží zcela „mimo mísu“. Proto společnost Google zveřejnila informace vysvětlující chování reklam a princip jejich generování. Současně uživatelům nabízí možnost částečného přizpůsobení zobrazovaných reklam. Pojďme se podívat, jak to celé funguje.

 

1. dílGoogle sleduje vaše dotazy

2. dílProč tato reklama, Zablokujte nežádoucí inzerenty

3. dílJak zrušit odběr personalizovaných reklam, Jak upravit či odebrat zájmové kategorie, Jak zakázat histori vyhledávání

 

Google sleduje vaše dotazy

Výběr zobrazených reklam není nahodilý. Google volí ty inzerenty, jejichž reklama svým obsahem odpovídá vyhledávanému heslu, přičemž nezávisí pouze na aktuálním vyhledávání, nýbrž jsou zohledňována i dříve zadaná klíčová slova. Například pokud zadáte heslo „restaurace“, následně „cestování“ a později „Brno“, mezi reklamními nabídkami pravděpodobně naleznete několik brněnských gastronomických podniků. Pakliže vlastníte účet Google, zaznamenává se celá historie vyhledávání (prohlédnout si ji můžete zde). Zohledňovány jsou také stránky, kterým jste dali +1.

Reklamy zobrazované v Gmailu fungují velmi podobně. Většina z nich je vybírána na základě obsahu vaší korespondence, ať už se jedná o jeden konkrétní zobrazený email, či celou historii komunikace. V demonstračním videu společnost uvádí modelový příklad, kdy hlavní téma daného konverzačního vlákna představují fotoaparáty. Tehdy by uživatel mohl mít zájem o zobrazení nabídky zboží blízkého obchodu s elektronikou.

Tento způsob výběru reklam označuje Google jako personalizované reklamy. Současně uživatelům nabízí možnost alespoň částečného přizpůsobení služby pomocí správce nastavení reklam, blokování konkrétních inzerentů či dokonce deaktivaci personalizovaných reklam. O tom ale zase příště.

CS24

 

Úvodní foto: © DavidArts - Fotolia.com

Byl pro vás článek přínosný?