Hlavní navigace

Zapomeňte na Outlook aneb Proč je Pošta nejlepší e-mailový klient

3. 2. 2022

Sdílet

 Autor: Microsoft
Outlook, nebo Pošta – toť otázka. Anebo oba souběžně?

E-mailových klientů je na výběr nepřeberné množství. Jeden z těch nejjednodušších, nejlepších a nejefektivnějších se však nachází přímo ve Windows. A ne, nemyslím Outlook, nýbrž nativní aplikaci Pošta.

Pošta – a spřízněný Kalendář – nejsou na pohled žádní parádníci a novými funkcemi je jejich autoři vylepšují jen příležitostně. Pokud však jde o výběr poštovního klienta pro každodenní použití, dávám přednost jednoduchému a přímočarému rozhraní Pošty oproti komplexnějšímu a funkcemi nabitému Outlooku. Dobrá zpráva je, že nemusíte volit jen jeden z nich, ale klidně používat oba souběžně.

Pošta je navíc coby součást Windows bezplatná, stačí ji spustit, zadat e-mailovou adresu, heslo a počkat pár okamžiků než se synchronizuje.

Plusy a mínusy

Po spuštění rychle zjistíte, že Pošta rozděluje zprávy naprosto základním způsobem, v podstatě jen na příchozí a odchozí. Jako doplňkové s ní můžete používat ještě aplikace Kalendář, Lidé a To-Do úkoly (Outlook obdobné nástroje sdružuje pod jednou střechou). Z rozdílností vyčnívají zejména dvě: uživatelské rozhraní a způsob, jakým Pošta omezuje některé pokročilé funkce, kterými disponuje Outlook, což souvisí zejména s organizací. Outlook v tomto dává více na výběr, jak se zprávami nakládat.

Jak spravujete více cloudů ve vaší firmě?

Na druhou stranu, Pošta skýtá několik výhod, například způsob, jakým přistupuje ke správě více účtů. Zatímco v Outlooku je třeba další účet přidat přes kartu Složky, skrz kterou se dostanete na informace o účtu a až odtud k tlačítku Přidat další účet, což není příliš intuitivní, v Poště postačí kliknutí, k němuž se dostanete snadno z levého navigačního menu. V čem však Pošta skutečně vyniká, je naprosté minimum vizuálního plevelu. Zatímco pohled do inboxu Outlooku je pohledem na změť tabulek, ikon a informací, Pošta je zaměřená víc na samotný obsah, nikoliv na rozhraní a dodatečné informace si můžete zobrazit až máte-li o ně skutečně zájem.

Pravda nicméně je, že záleží na stylu vaší práce. Je-li vaše workflow spíš lineární a v rámci jedné komunikace řešíte zpravidla jen jeden projekt, oceníte jednoduchost Pošty. Naopak, jste-li zahlceni více projekty souběžně, do nichž je zapojeno více lidí z více prostředí, využijete komplexnosti Outlooku. S jeho hierarchií složek, barevnou kategorizací, příznaky a pravidly pro automatizaci.

V tomto ohledu je Outlook jednoznačně klientem pro pokročilé uživatele. Otázka tedy je, jste pokročilý uživatel? Musíte jím být?

Pokud nikoliv, Pošta skýtá vše, co od poštovního klienta očekáváte. Zorientovat se v ní je snadné. A v zásadě platí, že pokud požadovanou nabídku nevidíte na první pohled v postranním panelu či v těle zprávy, najdete ji po kliknutí na ikonku Nastavení v podobě ozubeného kola, ať už jde o automatickou odpověď pro případ nepřítomnosti nebo změnu podpisu.

A chcete-li, můžete používat oba klienty synchronizovaně na jednom počítači. Vzájemně si rozumí, takže zpráva odeslaná z jednoho, se objeví v odeslaných zprávách v druhém. Je však třeba pamatovat na to, že některé funkce jsou pochopitelně exkluzivní pro Outlook, například už zmíněná barevná kategorizace zpráv.

O slovo se hlásí Monarch

Paradoxně však na vaší volbě mezi Outlookem a Poštou nemusí až tak záležet. Už delší dobu se totiž spekuluje o tzv. Projektu Monarch, jenž lze považovat za ambici Microsoftu předcházet záměnám mezi Outlookem, Poštou a Outlookem pro web. 

soutez_casestudy

Dle serveru ZDNet by mohl být Monarch představen už v březnu a do širší distribuce se oficiálně dostat ke konci roku. Dle ZDNetu je smyslem přidat do Pošty prvky z Outlooku nebo rovnou přijít s náhradou za oba. Zatím sice není jasné, zda by Monarch měl nahradit současný Outlook, je nicméně evidentní, že Microsoft něco chystá.

Než se dozvíme co, osobně zůstanu u Pošty, s příležitostným využitím Outlooku v nezbytných případech. Pošta je totiž dobrým příkladem funkčního zjednodušování, tedy trendu, který Microsoft určil pro celé Windows.

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.

Byl pro vás článek přínosný?