Hlavní navigace

Češi navštěvují Facebook stále více, přijde jim kvalitnější

10. 12. 2009

Sdílet

Češi navštěvují Facebook stále více, přijde jim kvalitnější


Výzkum agentury RobertNemec.com tvrdí, že 71 % Facebooku užívá tuto sociální síť častěji než před šesti měsíci. V porovnání s předchozím měsícem to je pak 33 %, kdežto 7 % chodí na Facebook méně (zbytek chodí stejně). Podnětem pro výzkum byla změna uživatelského prostředí Facebooku z konce října tohoto roku, kdy si mnozí uživatelé stěžovali, že Facebook ztrácí úroveň a proto jej brzy opustí. Dle výzkumu 32 % respondentů označilo úroveň kvality obsahu Facebooku (příspěvky od ostatních, Stránky a Skupiny) jako stoupající, 47 % na stejné úrovni a 21 % jako klesající. Nejčastěji si uživatelé stěžují na nový vzhled a chyby ve funkčnosti.

Zajímavé jsou statistiky ohledně Skupin a Stránek, které se hojně užívají pro komerční účely. Výsledky však ukázaly, že zhruba 50 % uživatelů je fanoušky maximálně deseti Stránek (resp. členy maximálně deseti Skupin). V zahraničí je tento způsob komunikace velmi běžný. Např. výrobce spodního prádla Victoria's Secret má na Facebooku přes dva miliony fanoušků a prodejce kávy Starbucks přes pět milionů. Přes sto Stránek či Skupin má v profilu pouze 14 % (resp. 3 %) uživatelů z České republiky. Nejčastěji jsou uživatelé fanoušky či členy čtrnácti Stránek a devíti Skupin.

Mezi muži a ženami neukázal výzkum významný rozdíl v žádné měřené veličině. Výzkum probíhal od 13. 11. 2009 do 7. 12. 2009 prostřednictvým Facebooku a zúčastnilo se jej 523 respondentů (53 % žen, 47 % můžu) z České republiky.

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?