Hlavní navigace

Cloudy Oraclu půjde nově provozovat i ve vlastních datových centrech

31. 3. 2016

Sdílet

Podle Oraclu mají podniky zájem přesouvat své systémy do veřejného cloudu, často však narážejí na překážky v podobě legislativy nebo jiných regulací.

Nové služby, které Oracle představil, mohou těmto organizacím usnadnit přechod na cloud – aplikace totiž půjde provozovat ve veřejném cloudu Oracle i ve vlastním datovém centru.

Služby Cloud at Customer umožňují zákazníkům využívat všechny výhody cloudových služeb Oraclu i při provozu v jejich vlastním datovém centru.

Oracle tak podle svých slov nabízí jako první z významných dodavatelů cloudových služeb plnou kompatibilitu mezi aplikacemi v cloudu a režimu on-premise.

To prý umožňuje řadu různých způsobů nasazení a použití – včetně funkcí pro zotavení po havárii, vývoj, testování nebo vyrovnávání zátěže. Všechny služby lze přitom ovládat pomocí jediného rozhraní (API) a skriptovacích nástrojů.

 

Nabídka služeb Cloud at Customer podle dodavatele:

  • Infrastruktura: Nabízí výpočetní prostředí, pružné úložné kapacity, virtualizované sítě, ukládání souborů a správu identit pro přesuny úloh z aplikací Oracle i třetích stran do cloudu. K dispozici budou brzy další služby z kategorie IaaS, včetně služby pro rozkládání zátěže Containers and Elastic Load Balancer.
  • Řízení dat: Umožňuje používat v cloudu databázi Oracle prostřednictvím služby Database Cloud. Následovat bude nabídka Database as a Service – Exadata pro výpočetně extrémně náročné úlohy a sada služeb pro práci s velkými objemy dat (big data), včetně služeb Big Data Discovery, Big Data Preparation, Hadoop a Big Data SQL.
  • Vývoj aplikací: Umožňuje vyvíjet a nasazovat cloudové aplikace pomoci platformy Java Cloud, následovat budou služby pro Java SE, Node.Js, Ruby a PHP.
  • Integrace podnikových aplikací: Zjednodušuje integraci mezi aplikacemi on-premise a cloudem stejně jako integraci mezi různými cloudovými aplikacemi. Stávající nabídka Integration Cloud Service bude rozšířena o služby zahrnující SOA (servisně orientovaná architektura), správu rozhraní (API) a Internet věcí (IoT).
  • Správa: Umožňuje hladkou správu úloh, ať už se provádějí v prostředí on-premise nebo v rámci cloudu Oracle.
Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?