Hlavní navigace

Digitální média pro své podnikání využívá jen část českých podniků

Sdílet

Pavel Louda 13. 3. 2013

Tvrdí to výzkum společnosti Deloitte, který do své studie koncem loňského roku zahrnul práci s sociálními sítěmi, blogy, webovými či mobilními aplikacemi apod.

Nejčastěji tato média využívají vedle firem z odvětví telekomunikací i  bankovní instituce, za nimi následují pojišťovny, loterijní společnosti a sázkové kanceláře. Nejméně se naopak o digitální technologie zajímají v energetice a ve farmacii.

Podle studie, která zahrnula 44 největších českých firem,  se úroveň digitální zralosti a zapojení digitálních technologií do celkové strategie firem se v rámci západoevropských společností každým rokem zlepšuje. Pokud budeme porovnávat Evropu s digitální velmocí - Spojenými státy, jsou poměry sil navzdory velkým rozdílům v minulých letech nyní téměř vyrovnané.

Pokud však porovnáváme západoevropskou digitální vyspělost s tou českou, tak jsme i přes veškeré úsilí nově vznikajících start-upů a lokálních firem provádějících digitální inovace stále dva až tři roky za vývojem v západní Evropě,“tvrdí studie.

Podle průzkumníků jsou v České republice lídrem ve využívání digitální strategie mobilní operátoři, kteří téměř dvojnásobně předstihli společnosti z ostatních odvětví. V závěsu za nimi jsou bankovní instituce, které i přes povahu svého podnikání zvládají dobře využívat jednotlivé digitální kanály.

Studie také ukazuje, že neexistuje jeden univerzální recept a doporučení pro všechny, je nutné sladit a vyvážit jednotlivé digitální aktivity s ohledem na celkovou strategii a cíle společnosti. Samozřejmostí je ale pro efektivní digitální komunikaci se zákazníky správné nastavení SEO či optimalizace webových stránek pro chytrá zařízení.

Našli jste v článku chybu?