Hlavní navigace

Ohlédnutí za konferencí SAS Forum Praha 2011

20. 2. 2011

Sdílet

Ve středu 16. února 2011 proběhla v reprezentativních prostorách hotelu Carlo IV. Boscolo v Praze konference SAS Forum Praha 2011. Stejně jako v loňském roce poskytla konference prostor pro setkání nad otázkami byznysu, které pálí firmy napříč celým trhem.

Letošní klíčové téma, které se na konferenci rozebíralo prakticky ze všech úhlů pohledu, znělo – Jak může společnost růst i v době stagnace trhu? Je tím pravým receptem růst prostřednictvím inovací? Zákazníka? Skrytých rezerv?

Dopolední část, které dominovala panelová diskuse, pokračovala prezentací zahraničního hosta – Iana Manochy, generálního ředitele společnosti SAS ve Velké Británii a Irsku. Na několika konkrétních příkladech z britského trhu ukázal, jak lze díky řešením založených na byznys analytice dosáhnout potřebného růstu firem v komerční i veřejné sféře.

Hledání odpovědi na otázku, jak mohou růst společnosti v době stagnace trhu, si dala za cíl v panelové diskusi šestice známých českých osobností – Zdeněk Tůma, bývalý guvernér ČNB, Tomáš Sedláček, hlavní makroekonomický stratég ČSOB, Jakub Strnad, generální ředitel pojišťovny Allianz, Jiří Škorvaga, náměstek a člen představenstva České spořitelny, David Ondráčka, ředitel Transparency International a Ondřej Tomas, generální ředitel GfK Czech. Diskusi řídil moderátor Martin Veselovský. Otázka, jak růst v době stagnace, nebyla ovšem jednoznačně zodpovězena. Panelisté se totiž  shodli, že zázračný recept neexistuje.

Velkou otázkou diskuse se stalo téma detekce a prevence podvodů. Jak uvedl Ondřej Tomas, který představil výsledky exkluzivního průzkumu pro společnost SAS, fraud (nebo-li řešení pro detekci a prevenci podvodu) bude tvořit významnou část cesty společností k růstu, resp. k růstu prostřednictvím rezerv. Shodlo se na tom 82 % respondentů průzkumu Gfk, kteří označili jako zdroj svých rezerv své zaměstnance a jejich podvodné chování. Detekce a prevence podvodu má význam především ve chvíli, kdy již není možné růst pouze „výtěžností“ zákazníka nebo lze touto cestou růst jen částečně. Zároveň však z průzkumu vyplynulo, že české společnosti realizují obvykle pouze reakční kroky. Zatímco 74 % z nich plánuje větší kontrolu svých zaměstnanců pro detekci a prevenci odhalování podvodného chování, pouhá 2 % plánují realizovat hlubší výchovu a motivaci svých zaměstnanců, aby preventivně podvodnému chování předcházeli.

Prolínání soukromého a veřejného sektoru v otázkách detekce a prevence podvodu se pokusil nastínit David Ondráčka. Potvrdil, že prostor pro úsporu ve státním sektoru je skutečně značný. Nicméně specifické prostředí, které státní sektor představuje, je velmi náročné a ne příliš flexibilní ke změnám. První impulsy do něj musí nutně přijít právě ze zkušeností soukromého sektoru.

Odpolední program, který přinesl především více praktických zkušeností, prezentace úspěšných řešení zákazníků a podnětné diskuse, byl rozdělen do čtyř paralelních odborných sekcí. První se zaměřila především na řízení a analýzy vztahů se zákazníky. Dotkla se také otázky, jak si poradit s novými trendy, jakými jsou například digitální marketing nebo sociální sítě. Druhá sekce se zaměřila na představení trendů a novinek v řešeních společnosti SAS. Své pevné místo zde mělo především řešení prevence a detekce podvodu, které se jako zásadní téma prolínalo celou konferencí. K představeným novinkám patřilo i řešení pro efektivní plánování budoucnosti. Další sekce se zaměřila na to, jak může IT oddělení lépe podporovat byznys ve firmách díky nových možnostem a zkušenostem. Poslední odborná sekce patřila akademickému prostředí a byla věnována použití softwaru SAS na vysokých školách.

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?