Hlavní navigace

Amazon usnadní způsob, jímž si vylepšíte své chatboty

1. 12. 2023

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Vývojáři mohou pomocí nástroje Amazon Lex, který slouží k vytváření konverzačních rozhraní, vylepšovat chatboty pomocí jednoduchého přirozeného jazyka. Pomocí nových generativních funkcí umělé inteligence mohou popsat úkoly, které chtějí, aby služba provedla, například „zařídit rezervaci hotelu včetně údajů o hostovi a způsobu platby“.

„Bez generativní AI by vývojář musel ručně navrhovat každý prvek bota – mimo jiné záměry nebo možné cesty, výroky, které by cestu spustily, sloty pro zachycení informací a výzvy nebo reakce bota,“ uvedl v rozhovoru Sandeep Srinivasan, senior produktový manažer produktu Amazon Lex. „Díky novinkám však můžete začít snadněji.“

Jak spravujete více cloudů ve vaší firmě?

Lex může také pomoci se složitými interakcemi mezi člověkem a robotem. Pokud si Amazon Lex neví rady s částí konverzace, požádá o pomoc základní velký jazykový model (LLM) umělé inteligence vybraný tvůrcem bota.

Další nová funkce Amazon Lex zjednodušuje vytváření chatbotů automatickým zpracováním často kladených otázek (FAQ). Vývojáři nastaví primární funkce bota a vestavěná umělá inteligence najde odpovědi z poskytnutého zdroje – například z firemní znalostní databáze – a odpoví na otázky uživatelů.

Amazon také pro Lex zavádí vestavěnou funkci QnAIntent, která zahrnuje proces kladení otázek a odpovědí přímo do struktury záměru. Tato funkce využívá LLM k vyhledání schválené znalostní báze a poskytnutí relevantní odpovědi.

Funkce, která je zatím k dispozici v preview verzi, využívá základní modely hostované ve službě Amazon Bedrock, která nabízí výběr základních modelů od různých společností zabývajících se umělou inteligencí.

 V současné době funkce umožňuje přepínat mezi modely Anthropic a „v budoucnu pracujeme na rozšíření na další LLM,“ řekl Srinivasan.

Amazon Lex si lze představit jako systém systémů – a mnoho z těchto subsystémů využívá generativní AI, uvedla v rozhovoru Kathleen Carleyová, profesorka z institutu CyLab Security and Privacy na Carnegie Mellon University.

„Klíčové je, že vložení rozsáhlého jazykového modelu do systému Lex znamená, že pokud vytvoříte bota s Amazon Lex nebo s ním budete komunikovat, bude schopen poskytovat užitečnější, přirozeněji znějící a možná i přesnější odpovědi na standardní otázky,“ dodala Carleyová.

„Na rozdíl od starého stylu analytického systému se tito boti nezaměřují na konkrétní úkoly, a tak mohou dělat i jiné věci než postupovat podle několika předem naprogramovaných kroků.“

Lex je součástí strategie společnosti Amazon v oblasti umělé inteligence, včetně budování vlastního LLM. Model s kódovým označením „Olympus“ je přizpůsoben potřebám Amazonu a má 2 biliony parametrů, což je dvakrát více než model GPT-4 společnosti OpenAI, který má více než 1 bilion parametrů.

OpenAI si chce k investorům dojít až pro 90 miliard dolarů Přečtěte si také:

OpenAI si chce k investorům dojít až pro 90 miliard dolarů

„LLM společnosti Amazon bude pravděpodobně flexibilnější než GPT-4, lépe si poradí s nuancemi a může lépe pracovat s jazykovým tokem,“ dodala Carleyová. „Je však příliš brzy na to, abychom skutečně viděli praktické rozdíly. Ty budou záviset jak na tom, na čem jsou nástroje trénovány, tak na počtu parametrů.“

Nejnovější funkce v Amazon Lex by mohly být součástí revoluce v kódování pomocí generativní umělé inteligence. Vývojáři zkoušejí ChatGPT pro kódovací úlohy a vypadá to slibně, zejména pro kontrolu kódu.

U skutečně složitého softwaru budou pravděpodobně stále potřebovat kódovat, ale AI pravděpodobně změní způsob používání jednodušších nástrojů bez kódu a s nízkým kódem, které vyžadují jen malé technické znalosti.

soutez_casestudy

Když v roce 2021 vyšel GitHub Copilot, občas dělal chyby nebo nefungoval, ale přesto byl užitečný. Lidé si mysleli, že se v budoucnu zlepší a ušetří čas. 

O dva roky později se Copilot zlepšil a musíte za něj platit, i když ho používáte jen sami. Kódovací asistenti jako Copilot toho nyní umí více, například vysvětlovat kód, shrnovat aktualizace a kontrolovat bezpečnostní problémy.

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.

Byl pro vás článek přínosný?