Hlavní navigace

Google zavádí v Evropě klíčové změny ve vyhledávání

19. 1. 2024

Sdílet

 Autor: Fotolia © spaxiax
Změny, kterými gigant reaguje na novou legislativu EU, zahrnují především úpravu výsledků vyhledávání tak, aby upřednostňovaly srovnávací webové stránky. Sám Google ale považuje změny spíše za krok zpět.

Google představil řadu změn ve svých evropských aktivitách v reakci na zavedení zákona o digitálních trzích (Digital Markets Act, DMA) v tomto regionu, který má vstoupit v platnost v březnu.

Vyhledáváte na internetu informace ohledně zdravého životního stylu

Patří mezi ně úprava výsledků vyhledávání tak, aby se upřednostňovaly srovnávací webové stránky, vylepšení protokolů ohledně souhlasu se sdílením údajů, zavedení výběru prohlížeče na zařízeních se systémem Android a poskytnutí rozhraní API pro přenositelnost údajů (Data Portability API).

Nejvýznamnější ze změn by mělo být zvýraznění srovnávacích webů. Když totiž uživatelé vyhledávají položky, jako jsou hotely nebo produkty ke koupi, Google ve výsledcích vyhledávání zobrazuje příslušné informace, včetně obrázků a cen.

Ty by se zobrazovaly buď jako součást výpisu jedné firmy – například hotelu nebo restaurace – nebo jako zobrazená kolekce relevantních výsledků.

V nadcházejících týdnech plánuje Google v Evropě tuto skutečnost změnit. „Zavedeme speciální jednotky, které budou obsahovat skupinu odkazů na srovnávací weby z celého webu, a zkratky dotazů v horní části vyhledávací stránky, které lidem pomohou zpřesnit vyhledávání, včetně zaměření výsledků pouze na srovnávací weby,“ uvedl Google v příspěvku na svém blogu.

Microsoft vzdává vyhledávání, vsadí na silnou AI Přečtěte si také:

Microsoft vzdává vyhledávání, vsadí na silnou AI

U kategorií, jako jsou hotely, začneme také testovat vyhrazený prostor pro srovnávací weby a přímé dodavatele, aby se daly zobrazovat podrobnější individuální výsledky včetně obrázků, hvězdičkového hodnocení a dalších údajů, dodává.

V rámci těchto aktualizací Google také odstraní některé prvky ze své vyhledávací stránky, včetně funkce Google Flights.

To vše znamená zásadní změnu v přístupu vyhledávacího gigantu, který je nyní na základě nařízení povinen řadit konkurenční služby a produkty ve výsledcích vyhledávání na stejnou úroveň jako svou vlastní nabídku.

soutez_casestudy

Ačkoli lze nejnovější vývoj považovat za vítězství srovnávacích webů, sám Google varuje, že nová pravidla mohou mít nepříznivé dopady na podniky.

„Ačkoli podporujeme mnohé ambice DMA týkající se možností volby pro spotřebitele a interoperability, nová pravidla zahrnují obtížné kompromisy – obáváme se, že některá z těchto pravidel omezí možnosti volby, které mají lidé a podniky v Evropě k dispozici.“

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.

Byl pro vás článek přínosný?