Hlavní navigace

Hybridní pracovní režim – střet rozdílných názorů zaměstnavatelů a zaměstnanců

17. 3. 2022

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Aktuální průzkum Microsoftu poukázal na trendy hybridního pracovního režimu.

Druhý z ročních průzkumů Work Trend Index, jejichž prostřednictvím Microsoft začal sledovat pracovní trendy, ukazuje na rozdíly ve vnímání hybridních pracovních režimů mezi zaměstnanci a zaměstnavateli. Microsoft jej realizoval na skupině 31 tisíc uživatelů v 31 zemích světa s využitím dat ze sady Microsoft 365 a LinkedInu.

Ukázalo se, že 50 % vedoucích pracovníků plánuje v letošním roce plný návrat do kanceláří, přestože většina zaměstnanců preferuje pracovní flexibilitu a možnost pracovat z domova. Mírně nadpoloviční většina manažerů (54 %) připustila, že způsob vedení jejich firmy nekoresponduje s očekáváním zaměstnanců, přičemž 74 % manažerů uvádí, že na zavedení potřebných změn nemá vliv nebo prostředky. 

Celkem 43 % z nich pak uvedlo, že budování vztahů s podřízenými se pro ně během rozmachu práce z domova stalo největší výzvou. Z pohledu druhé strany, 38 % zaměstnanců zmínilo jako největší výzvu zorientovat se v tom, kdy a proč během hybridního režimu mají chodit do kanceláře, což je dáno nejspíš i tím, že jen 28 % nadřízených pracovníků pro tento režim stanovilo jasná pravidla.

Jak spravujete více cloudů ve vaší firmě?

Zpráva na základě těchto dat zmiňuje pět klíčových pracovních trendů, které se během pandemie COVIDU-19 objevily:

  • Manažeři se často cítí rozpolceni mezi očekáváním vedení a očekáváním zaměstnanců.
  • Manažeři musí zajistit, aby se do kanceláře vyplatilo chodit.
  • Flexibilní práce nemusí znamenat být neustále na příjmu.
  • Sociální kapitál je v hybridním světě jiný.
  • Zaměstnanci vnímají nově nastavení rovnováhy mezi prací, zdravím a pohodou.

„Lidem se změnily hodnoty a to, jak uvažují o významu práce ve svém životě,“ shrnuje Jared Spataro, viceprezident pro marketing Microsoftu 365. Jeho hodnocení ostatně odráží 53 % respondentů uvádějících, že na rozdíl od doby před pandemií, je pro ně spíš než práce důležitější zdraví a životní pohoda.

Aktualizace Microsoft Teams

Microsoft v rámci průzkumu rovněž analyzoval používání aplikace Teams. Ukázalo se, že průměrný čas videokonferencí se během dvou let pandemie prodloužil o 252 % a počet zpráv v chatu narostl o 32 %. Délka průměrného pracovního dne se protáhla v průměru o 46 minut, když délka přesčasů vzrostla o 28 % a práce o víkendech narostla o 14 %.

CS24

Microsoft na tyto změny pracovního chování reaguje aktualizací Teamsů, které nově zahrnují například praktičtější možnost reakce na pozvánky, vylepšenou tabuli či nové rozložení galerie nazvané front row. Spolu s několika dalšími novinkami by měly být součástí platformy ve druhém kvartále letošního roku.

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.

Byl pro vás článek přínosný?