Hlavní navigace

Microsoft výrazně zdraží balíky Office, prý jsou teď mnohem lepší

27. 8. 2021

Sdílet

 Autor: Microsoft
Firmy a podnikatelé využívající předplatitelské verze balíků Microsoft 365 a Office 365 si od příštího roku připlatí.

Microsoft zvýší ceny některých typů předplatného balíků Microsoft 365, respektive Office 365 pro podniky a firmy, a to až o 25 %. Nový ceník by měl začít platit 1. března 2022.

Zdražení firma zdůvodňuje rozšířeními, jakých se produkty od svého uvedení dočkaly. „Zvýšení cen odráží navýšení hodnoty za uplynulých deset let,“ uvedl Jared Spataro, viceprezident pro Microsoft 365, a zdůraznil, že jde o první zdražování v rámci balíku Office 365 vůbec.

Zároveň je však třeba dodat, že balíky Office s trvalou licencí zdražují průběžně, což je činí stále méně konkurenceschopné vůči variantě předplatitelské.

Na jaké změny cen se tedy musí uživatelé od jara příštího roku připravit? V dolarech půjde o rozdíly od 1 do 4 měsíčně, respektive o 12 až 48 ročně na uživatele. Procentuálně půjde o navýšení od 9 do 25 procent.

- Microsoft 365 Business Basic podraží o 1 dolar na 6 dolarů měsíčně na uživatele

- Microsoft 365 Business Premium podraží o 2 dolary na 22 dolarů měsíčně na uživatele

- Office 365 E1 podraží o 2 dolary na 10 dolarů měsíčně na uživatele

- Office 365 E3 podraží o 3 dolary na 23 dolarů měsíčně na uživatele

- Office 365 E5 podarží o 3 dolary na 38 dolarů měsíčně na uživatele

- Microsoft 365 E3 podraží o 4 dolary na 36 dolarů měsíčně na uživatele

Některých z plánů se zdražování nedotkne, ať už se jedná o plány série F pro tzv. pracovníky prvního kontaktu nebo ten nejdražší Microsoft 365 E5, jehož cena zůstane na 57 dolarech měsíčně na uživatele. Neměnné zůstanou taky ceny plánů určených pro domácnosti a pro školy.

soutez_casestudy

Microsoft s navyšováním předplatného přichází pár měsíců poté, co oznámil, že nová verze balíku Office pro firmy s trvalou licencí - Office LTSC - podraží o 10 %.

Tento krok byl veřejností vnímán jako snaha firmy učinit trvalé licencování méně atraktivním a konkurenceschopném. Se zdražením předplatného se karta zase mírně obrací, byť firma trvale licencované produkty mezitím „zařízla“ ještě výrazným zkrácením doby jejich podpory.

Byl pro vás článek přínosný?