Hlavní navigace

Nákupy bezpečnostního softwaru překonávají všechny rekordy

18. 5. 2012

Sdílet

 Autor: Alexander Orlov - Fotolia.com
Hlavní zásluhu na růstu prodejů měly nákupy menších firem a také strach před ataky typu APT (advanced persistent threats).

Obrat trhu s bezpečnostním softwarem vloni stoupl o více než sedm procent a dosáhl tak výše 17,7 miliardy dolarů. Tvrdí to zpráva, kterou uveřejnil Gartner.

Podle jeho analytického šéfa  Ruggera Contua loňský rok ukazuje na pokračující zájem jak podnikové sféry, tak koncových spotřebitelů zabezpečit své počítače i data. „Navzdory celkovému solidnímu růstu ale některé regiony nedosáhly očekávaného vzestupu obratu – příkladem může být západní Evropa,  v níž se projevila určitá obava uživatelů ohledně budoucího vývoje,“ tvrdí Contu.

Z výsledků je zřejmé, je segment bezpečnostního softwaru je poměrně rezistentní na omezování IT rozpočtů. V čele řešení určených jak pro podnikovou sféru, tak pro spotřebitele, je Symantec, jehož obrat meziročně stoupl o téměř pětinu.

Symantec kromě klasických programů pro ochranu koncových bodů rozšířil své působení v oblasti ochrany dat, což souvisí s jeho angažováním v úložných a zálohovacích systémech – patří sem především DLP či šifrovací produkty.

Na opačné straně dynamiky prodejů pak stojí McAfee (-28 %), avšak v tomto případě došlo v účetním přesunům spojeným s akvizicí firmou Intel v únoru loňského roku.  McAfee v současnosti investuje do užšího propojení bezpečnosti a hardwaru -- například její produkt DeepSafe běží přímo na procesorech Intel Core I-series, tedy pod operačním systémem počítače.

Řešení bezpečnostních firem nyní také procházejí značným evolučním procesem, kdy na popularitě rychle získávají modely SaaS (security as a service). Mimořádně aktivní jsou v tomto segmentu i tzv. startupy, které jsou pak častým cílem akvizic zavedených hráčů.

 

Globální prodej bezpečnostního softwaru

CS24

Podíl dodavatelů podle dosaženého obratu, rok 2011

Symantec

20,6 %

McAfee

6,9 %

Trend Micro

6,8 %

IBM

5,3 %

EMC

4,0 %

ostatní

56,4 %

Zdroj, Gartner, duben 2012

Byl pro vás článek přínosný?